Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirkende speil

Startet av Ingeniøren, lørdag 20. juni 2020, klokken 10:46

« forrige - neste »

Ingeniøren

Varmt om dagen og når bilen har stått ut og baket i sola så hører jeg knirking fra begge speil når de slås ut ved opplåsing. Har ikke hørt det før og tror ikke jeg hadde det i fjor sommer. Høres ut som en pakning som kanskje har gått tørr. Noen andre som har merket dette ? Kanskje man bør spraye litt silikonolje innimellom speil og feste ?

Hører ikke noe til daglig, bare når bilen er blitt varm i sola.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Frank_M

Har det samme... Er vel noe som utvider seg når det blir varmt og skaper friksjon
--
2018 Jaguar I-pace HSE

RayBomb

Litt silikon fra spray boks burde gjøre susen 👍🏻
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

fantonsen

Jeg har også dette en gang i blant, men ikke så ofte at jeg har gjort noe med det.
Det var ingen antydning til dette gjennom hele vinteren, men de samme lydene var også der innimellom i fjord sommer, så det må være varme eller uttørking som gjør dette.
Jeg tenkte å ta dette opp på første servicen som nærmer seg.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Maxwell_400

Jeg sprayet med denne i vinter;

https://www.wd40.com/products/dry-lube/

og det har ikke knirket siden.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Frank_M

Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 22. juni 2020, klokken 08:48
Jeg sprayet med denne i vinter;

https://www.wd40.com/products/dry-lube/

og det har ikke knirket siden.

er nok et bedre valg enn silikonolje som kan skade lakken. Får kjøpe en en vakker dag :)
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Ingeniøren

#6
Sitat fra: Frank_M på mandag 22. juni 2020, klokken 09:45
Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 22. juni 2020, klokken 08:48
Jeg sprayet med denne i vinter;

https://www.wd40.com/products/dry-lube/

og det har ikke knirket siden.

er nok et bedre valg enn silikonolje som kan skade lakken. Får kjøpe en en vakker dag :)

Tror det er mye som er mer skadelig enn silikon. Inneholder ikke bilvoks silikon ? Men, tørrsmøring hørtes lurt ut. Ikke bra med noe som samler møkk innimellom der...

Edit: Ser at jeg har en boks Wurth hss dry lube ståene, ekvivalent til denne WD-40 du har. Har vært litt skeptisk til slik voks-smøring etter blandede erfaringer med dette på sykkelkjede. Dog, etter å ha teste denne på en metallrør og smurt litt på finger, kjennes finger fortsatt glatt ut etter mange timer og mange håndvask for å se om jeg får vasket det av, så troen er tilbake. Det som blir settende på hendene fungerer som regel  :)

Blir vel at jeg tester den på speilene en av dagene. Du har gjerne brukt den på resten av bilen og du ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JPM

Skal inn til forhandler med bilen på mandag, og har meldt om følgende feil.

Knirking i speil (regner med det er varmen, litt silikonspray bør gjøre susen)

Dørhåndtak på venstre side kommer ikke ut når jeg låser opp bilen. Ikke hver gang, men ca 1/10 ganger kommer ikke venstre bak ut, og 1/20 ganger kommer ikke venstre foran ut.

Skal på langtur på tirsdag (tr.heim - Oslo t/r), så vil gjerne ha fikset dette før jeg drar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA