Jeg kan love deg at det ikke blir 110 prosent av fartgrensen på E18 med Leafen på en 40-milstur.
Plukker opp laderne som er rimelig raskt tilgjengelig, og tar kanskje en litt lenger stopp med AC. Ting pleier å ordne seg ganske greit, selv med elbil.
Vet selvsagt ikke hvordan du kjører, men satte 110 % for å sette et litt høyere forbruk. Samme årsak for å nekte å kjøre saktere for å spare batterier. Det interessante er at totalen for turen gikk ned med ca 15 minutter i forhold til å holde fartsgrensen (håper du ihvertfall prøver å oppnå såpass), men tillater å senke farten for å spare batterikappasiteten og øke rekkevidden.
Min tanke med å prøve, var at høyere forbruk førte til større ladebehov og lengre ladetid, og derved trodde jeg det ville føre til lengre reisetid totalt.
Satte nå hastighet til 90 %, og igjen tillot reduksjon av hastighet, og da gikk reisetiden opp til 7 timer og 54 minutter. Fremdeles over en time slingringsmonn.