Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sette opp nye nøkkelkort uten det originale?

Startet av kodax, torsdag 18. juni 2020, klokken 19:41

« forrige - neste »

kodax

Mor har mistet begge nøkkelokortene. Hun og jeg har fortsatt tilgang med mobilen. Nå har hun kjøpt nye kort, men for å sette opp de så står det at man må ha et av de originale kortene.
Er det noen annen måte å gjøre dette på, eller må hun dra ned til Tesla?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mondeo

Android telefon?
I såfall funker det som nøkkelkort. Slå på NFC.

trykkertor

Sitat fra: Mondeo på torsdag 18. juni 2020, klokken 22:44
Android telefon?
I såfall funker det som nøkkelkort. Slå på NFC.
Lese problemstillingen deres en gang til???

tmn

Med mindre det er gjort endringer på det i det siste så må du ha de originale for å legge til nye, om ikke så må Tesla gjøre det for deg. Stikk ned til dem, eller bestill time i appen :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

chargedup

Tesla må gjøre det for deg. Tar en halvtime/time.
Jeg sa ifra ved bestilling på servicesenteret at jeg hadde mistet begge nøklene pga innbrudd og de ga meg bare to nye uten å legge de inn. Måtte tilbake, da det ikke var mulig å legge inn de nye uten et nøkkelkort fra tidligere. Først ville han ut i bilen og legge de inn på vanlig måte, men skjønte fort at det ikke var mulig. Kostet meg ingenting ekstra. Billige nøkler, men mye hassle når Teslaansatte ikke informerer om dette når jeg sier klart ifra at jeg kjører en bil med app og alle nøkkelkort er borte.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Mondeo

Sitat fra: trykkertor på fredag 19. juni 2020, klokken 00:13
Sitat fra: Mondeo på torsdag 18. juni 2020, klokken 22:44
Android telefon?
I såfall funker det som nøkkelkort. Slå på NFC.
Lese problemstillingen deres en gang til???

Tenkte det kansje var nok å legitimere seg med ett tredje nøkkelkort for å fjerne de to forrige.
Men tydeligvis ikke da.

Counterpointer

Er en billig «forsikring» å kjøpe et ekstra nøkkelkort og ha det som backup.

chargedup

Absolutt en billig investering med et ekstrakort ja ;) Tror jeg ga under hundrelappen pr kort den gang (andre produsenter skal ha tusenvis).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Counterpointer

Mener jeg måtte ut med svimlende 129kr

Det er knapt så du får slipt en trioving nøkkel til huset for den prisen.

kodax

Jaja, mor får ta seg en tur til SC. Takker for svar:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA