Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.24.xx

Startet av Daniel_0007, torsdag 18. juni 2020, klokken 08:48

« forrige - neste »

emphezis

Nye versjoner pushes vel først til de som har krysset av for å være "early adopters" + de som har FSD, er min erfaring.

Jeg får i hvert fall alle oppdateringer nesten med en gang, mens andre jeg kjenner med Tesla (uten FSD) får det lenge etter meg...
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på søndag 05. juli 2020, klokken 02:10
Sitat fra: thbo på fredag 03. juli 2020, klokken 19:50
Sitat fra: Boge på fredag 03. juli 2020, klokken 19:08
Over 60 % is still on 2020.20.12 (me included) so they have not released it for everyone yet. You will soon get it.
Bare 45% er fortsatt på 2020.20.12 iht TeslaFi. Men 2020.24.6.4 har fått fart på seg nå.

Selv pleier jeg nesten konsekvent å få oppdateringen når "min" versjon er ca like vanlig som nyeste versjon. I dette tilfellet når 2020.24.6.4 er like vanlig som 2020.20.12. Irriterende å alltid henge litt etter, men også greit å vite sånn ca når det er min tur  :laugh:
Vi har to stk Model 3. Kona fikk 2020.24  for lenge siden til sin LR, jeg er enda på 2020.20 på min performance

Tydeligvis stor forskjell nå. Tidligere har det bare gått noen dager mellom oss på oppdateringer.

Motorwatt

Sitat fra: emphezis på mandag 06. juli 2020, klokken 09:52
Nye versjoner pushes vel først til de som har krysset av for å være "early adopters" + de som har FSD, er min erfaring.
Jeg har ikke "krysset av for early adopters" (vet ikke engang hvor og hvordan det gjøres), og får alltid oppdateringer blant de første. 2020.24.6.4 kom 03.07, og da stod faktisk velgeren for "Promotor" av (uvisst av hvilken grunn). Så jeg tror det er svært lite man kan gjøre annet enn å vente på tur. Tar det veldig lang tid kan noe ha hengt seg opp. Da er det mulig å bruke appen: "Service"->"Programvare"->"OPPDATER". Men det er nok lite populært hvis det bare er snakk om én uke eller to.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

Not sure about that the cars with FSD gets is early.I have a FSD and I'm still on 2020.20.12. The previous versions till the last one was coming quite early, but then......
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

xerxes

Merket at jeg fikk oppdateringer fortere når jeg fikk bedre wifi-dekning for bilen. Kan være tilfeldig, men var en klar sammenheng tidsmessig fra å en lang periode ligge langt bak til å ligge helt fremme på siste versjon over flere måneder. Mulig det også kan ha med at jeg startet kjøre lange turer omtrent samtidig med at jeg bedret wifien med å plassere ruteren nærmere.

Bare et tips som kanskje kan være verdt å prøve (Y)

Frantisek Ruzicka

I have 3 out of 4 lines of signal.The passenger mirror is 2 meters from window where the router is located :(
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

Motorwatt

#96
Mulig forklaring:

Kriterier:
Kjøpt med EAP og FSD før 1. mars 2019 (se under)
Kjøpt etter mars 2018 med AP 2.5 og MCU2 (var det da MCU2 kom?)
Plukket random ut blant disse til den nye EAP (se under).

Før 1 mars 2019 var forkortelsen EAP brukt for "Enhanced Auto Pilot". Etter det står nå EAP for "Early Access Program".

Tesla customers who purchased the "Full Self-Driving" package prior to March 1 (2019) will soon get access to a new perk, the company told Ars Technica on Tuesday: priority access to new software releases. The move is an effort to fulfill a commitment the company made in a March 1 blog post, though what Tesla is actually delivering isn't quite what Tesla promised.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

geear

AP2.5 kom på biler produsert fra slutten av september 2017 og utover... utlevering i Norge fra sent november. MCU2 kom vel derimot på biler produsert fra ca. mars 2018.

Motorwatt

Tenkte vel på MCU 2. Korrigert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

mthoring

Sitat fra: Motorwatt på mandag 06. juli 2020, klokken 22:04
Mulig forklaring:

Kriterier:
Kjøpt med EAP og FSD før 1. mars 2019 (se under)
Kjøpt etter mars 2018 med AP 2.5 og MCU2 (var det da MCU2 kom?)
Plukket random ut blant disse til den nye EAP (se under).

Før 1 mars 2019 var forkortelsen EAP brukt for "Enhanced Auto Pilot". Etter det står nå EAP for "Early Access Program".

Tesla customers who purchased the "Full Self-Driving" package prior to March 1 (2019) will soon get access to a new perk, the company told Ars Technica on Tuesday: priority access to new software releases. The move is an effort to fulfill a commitment the company made in a March 1 blog post, though what Tesla is actually delivering isn't quite what Tesla promised.

Kvalifisert til dette selv, men har ikke hørt et pip etter den artikkelen i electrek. Har FSD og får software omtrent som alle andre, er på 2020.20.x.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Apache

Vedrørende programoppdateringer så er det ikke alltid lurt å være først i køen. Bre se på nyeste Windows 10 oppdateringene. Fult av bygd og aner små kryp.

Det å vente litt og få en oppdatering som er prøvd ut og er stabil er heller å foretrekke.

Sulle

Sveip nedover over bildet, så kommer sidekameraene frem.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

RuneW

Sitat fra: Sulle på tirsdag 07. juli 2020, klokken 09:52
Sveip nedover over bildet, så kommer sidekameraene frem.

Takk  :) Jeg fant det ut 1 sek etter jeg skrev spørsmålet og slettet posten, men du var for rask for meg  :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA