Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.24.xx

Startet av Daniel_0007, torsdag 18. juni 2020, klokken 08:48

« forrige - neste »

Ole Petter

Med tanke på hvor mange som har opplevd å bli låst ute av bilen med "Walk Away Lås" så synest hadde jeg håpet på at det var dette de hadde forbedret. Har selv opplevd dette.

Er jo blindsone når en ligger nøkkelen i bilen.

Tenker dette burde jo vert relativt enkelt å sikre seg litt ekstra mot.

Vist nøkkelen ikke er oppdaget i bilen når en sitter den i park, så burde jo en ikke låse bilen. Da kan en enten anta at nøkkelen ligger i bilen i blindsonen, eller glemt en annen plass.

Antar at vist en har nøkkelen på seg, så vil bilen detektere nøkkelen en plass fra en åpner døren og lukker den igjen. Og dermed så kan en hvertfall forvente at nøkkelen er med vedkommende ut.

Motorwatt

#31
Kort rapport:

Sidekameraene vises også under fart.
Dørhåndtakene blir stående ute ved "Walk-away dørlås" (logisk?) brukte bare litt mere tid..
Og noen få ganger leste den faktisk fartsskilt, men de ble vist som "Full stopp"-skilt (som vi ikke har noen av i denne byen). Så her skjer det definitivt noe. Håper oppdater nav-database kommer snart.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Walk-Away Door Locks er elegant. Nå kan jeg gå forbi bilen uten at dørlåsene flyr opp med nøkkelen i lomma. Men viktig at man da ikke glemmer å låse bilen når natten kommer., så jeg la til følgende funksjon (API):

If time is 2300
And if location is Home
And if Shift State is Park
And if Door Locks are Open
Then Close Door Locks
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Så den låser ikke automatisk heller? Skjønner poenget med at den ikke skal drive å låse opp hele tida, men at den ikke låser hjemme er oppskrift på tømt bil. Nuvel. Jeg trenger bare å gjøre som før og legge fra meg nøkkelen i huset når jeg holder på med noe rundt bilen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Wibla

Denne feilet under install hos meg i dag :|
2018 Tesla Model S 75D

tibber73

Jeg kunne tenkt meg å se bilder fra kamera i B-stolpen for å se hvor framhjulene er når en parkerer nær kantstein.
Finnes det? Kan noen twitre til Mr Musk?
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Motorwatt

Sitat fra: cra på fredag 26. juni 2020, klokken 08:33
Så den låser ikke automatisk heller?
Forlater du den ulåst, forblir den ulåst. Eller motsatt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Kjørte noen mil i dag, men dette likte jeg ikke:

Fartsgrense 90
Bilens oppfattelse 80
AP aktiv
Farten ble låst til 80, og kunne ikke økes. Hjalp heller ikke å øke relativ hastighet som jeg hadde til +5.
Altså ble AP ubrukelig
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. juni 2020, klokken 18:22
Kjørte noen mil i dag, men dette likte jeg ikke:

Fartsgrense 90
Bilens oppfattelse 80
AP aktiv
Farten ble låst til 80, og kunne ikke økes. Hjalp heller ikke å øke relativ hastighet som jeg hadde til +5.
Altså ble AP ubrukelig
Satan, hvis det er tilfelle at den ikke lenger tillater over fartsgrensa blir jeg sprø.

Øyvind.h

Test å gå inn på open street map og korriger fartsgrensen der. Test igjen etter 2-3 uker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

tibber73

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juni 2020, klokken 21:46
Test å gå inn på open street map og korriger fartsgrensen der. Test igjen etter 2-3 uker.
Hjelper det da?
Jeg har sjekket flere typer veier her i Trondheim og alle er riktige i OpenStreetMap. Bilen viser 80-70-50-80 i 80-sone. En 40-sone vises som 50-sone, selv etter 3 år.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Motorwatt

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juni 2020, klokken 21:46
Test å gå inn på open street map og korriger fartsgrensen der. Test igjen etter 2-3 uker.

Selv om det blir korrigert, så vil den vel allikevel låse seg til fartsgrensen. Man blir dermed lovlydig, men kanskje ikke særlig populær....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Joa, ser den. Det er et par strekninger på vei til hytta hvor bilen nekter å kjøre over fartsgrensen. Nå er riktignok speedometeret nær dønn presist, så en mager trøst er at bilen som pusher på bak deg fort har 95+ på speedo allerede når du ligger i 90 på ditt. Men enig i at fleks på hastighet burde vært mulig på alle strekninger. Er det nå låst på alle for deg i siste sw? Eller bare enklere steder?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Motorwatt

Kjørte fra Sandefjord til Risør, og da var det vel 4-5 strekninger. Den nye motorveien fra Rugtvedt var helt umulig med flere oppbremsinger, og full forvirring. Her ligger det vel ikke noe data i systemet ennå. Tror og håper dette endrer seg når vi får kontroll på fartsgrensene som lovet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA