Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Øvre grense for kjørte kilometer?

Startet av nybruker, torsdag 18. juni 2020, klokken 08:41

« forrige - neste »

nybruker

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Model X 75D, 7 seter. Hva tenker folk er en fornuftig øvre grense på antall kilometer kjørt på et slik kjøp?

Selvfølgelig ønsker jeg så lite kjørt som mulig, så billig som mulig - men det må være et snev av realisme i det også. :)

Espen Hugaas Andersen

Jeg ville sett mer på alder enn kmstand. Bilene har fortløpende kommet med oppdateringer, og garanti på 8 år og ubegrenset km på batteri/drivenhet er gull verdt, så man ønsker at den varer lengst mulig.

Men jeg ville kanskje forsøkt å styre unna biler som har gått mer enn 30k km per år, så fremt de ikke var nevneverdig billigere. Det er ikke mye poeng i å velge bilene som har gått lengst om det skiller lite på pris.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

nybruker


Ellemelle

For meg så er det over/under 100 000 kilometer som betyr noe.
Tesla blir vesentlig vanskeligere å ha med å gjøre når du har passert 100k.
Hvis den først har gått over, er det ikke så viktig om det er 101k eller 131k.

Espen Hugaas Andersen

#4
Jeg ser ikke så stor forskjell på 95k og 105k heller. Man bør uansett sjekke at bilen ikke har noen feil før kjøp, og 5k km går veldig fort, så man er nok som regel over 100k km før eventuelle nye feil skulle dukke opp.

(Men det kan være greit å kjøpe fra Tesla for å få bruktbilgaranti.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

nybruker

Jeg håper på å finne en et godt stykke under 100k, så det er ikke helt relevant i søket mitt.  :)

THE

Jeg ville satt grense for max kilometer ved kjøp slik at bilen ikke passerer 100000 km før garantien på 5 år går ut. F.eks. ved kjøp av to år gammel bil, og jeg forventer å kjøre 15000 km i året så ville jeg kjøpt en bil med max 50-55000 km på telleren.

Min X er snart 3 år, og jeg har passert 95000 km. Jeg var inne på tanken om å bytte ut bilen da det kan være litt skummelt med en Tesla uten garanti. Alternativet hadde i så fall blitt å kjøpe en ny X Long Range, og det ville kostet meg ganske mye. Jeg valgte å beholde min gamle selv om garantien går ut, og håper de store overraskelsene uteblir...
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

nybruker

Tenker det høres fornuftig ut - så får vi se hva som dukker opp på Finn og Tesla sine sider nå ila sommeren. :)  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA