Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere bremser TM3 LR?

Startet av GL1, søndag 21. juni 2020, klokken 23:28

« forrige - neste »

GL1

Ved litt aktiv kjøring skulle jeg av og til ønske bremsene var kraftigere.

-Noen som har oppgradert/lurer på å gjøre det?
Kan man oppnå bedre bremsekraft bare ved å bytte til annen type klosser?
Har ikke planer om å kjøre på bane, og høres dyrt/omfattende ut å bytte skiver, da må man kanskje opp i hjuldim også?..
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Bzzlink

Jeg har kjørt min på bane, og bremsene gikk veldig fort varme.

Leser at det anbefales å bytte bremsevæske og til klosser som trives med mere varme.

De vil da kreve mye høyere temperatur før de blir effektive, men det har jo ikke så mye å si i vanlig trafikk bruker man jo knapt bremsene.
https://unpluggedperformance.com/product/tesla-model-3-brake-pads/

Bør finnes / snart komme noen alternativer tenker jeg. Green / yellow / red stuff, er et klassisk merke på oppgraderte klosser. Ser de leverer til Model S, men finner ikke til Model 3. Jeg har kjøpt motorsykkel isteden, så har ikke sjekket noe mer :)

Tesla selger selv en track Package, men kun til Performance modeller.

Men der kan du se at de gjør det samme, bytter ut væske og klosser.
https://shop.tesla.com/product/model-3-track-package

TRK

Du kan høre med Mountain Pass Performance. De er hyggelige å maile med.
De har diverse som kanskje vil gi deg ørlite mere, og en bedre "bremsefølelse"?

https://www.mountainpassperformance.com/product/mpp-page-mill-street-brake-pads/
https://www.mountainpassperformance.com/product/mpp-model-3-master-cylinder-brace/
https://www.mountainpassperformance.com/product/mpp-stainless-steel-brake-lines/


Utover dette så må du vel se på å oppgradere minimum bremseskiver. Ser ut som dette koster fra USD1000 og oppover, per aksel. Pluss klosser da selvfølgelig. Det blir litt med frakt og mva, for å si det slik. Skal du ha nye kalipere og enda større og bedre skiver så ser det ut som det er litt utvalg hos racingbrake.com

Alternativt, ringe rundt til hoggerne å høre om noen har kræsja en performance i det siste. Jeg fikk tak i et komplett sett med kalipere, kabel, klosser og skiver på den måten. Disse var priset likt med alle andre model 3 kalipere og skiver som ligger ute på bruktdel sidene i norge.

HåkonE

Unplugged Performance ville jeg holdt meg langt unna. Hadde de vært norske, så hadde jeg anmeldt de for svindel.

GL1

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

GL1

Sitat fra: HåkonE på mandag 22. juni 2020, klokken 19:52
Unplugged Performance ville jeg holdt meg langt unna. Hadde de vært norske, så hadde jeg anmeldt de for svindel.

Har du personlig dårlig erfaring med de? På hvilken måte?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

HåkonE

Jeg sendte de et innskudd på en frontfanger, da med skriftlig full returrett ettersom fangeren ikke var helt ferdig utviklet. De ble så utrolig forsinket med produktet at når jeg til slutt skulle selge bilen, så ba jeg de om refund.

Først sa de at det ikke var noe problem, så dro de ut tiden. Spurte flere ganger (veldig høflig) om de kunne se på saken og til slutt bare stoppet de å svare. Fikk en venn til å ta kontakt, og da svarer de sporenstraks. Mao. bekreftelse på at de bevisst ignorerer meg for å slippe å gjøre opp for seg.

I Norge hadde jeg som sagt gått til sterkere skritt, men kommer nok til å opprette en tråd om det på det amerikanske Tesla-forumet til advarsel når jeg får ånden over meg. Egentlig bare drittlei hele saken. Kan i alle fall ikke anbefale å gjøre business med slike firmaer. :-1:


jkirkebo

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 23. juni 2020, klokken 20:36
Jeg sendte de et innskudd på en frontfanger, da med skriftlig full returrett ettersom fangeren ikke var helt ferdig utviklet. De ble så utrolig forsinket med produktet at når jeg til slutt skulle selge bilen, så ba jeg de om refund.

Først sa de at det ikke var noe problem, så dro de ut tiden. Spurte flere ganger (veldig høflig) om de kunne se på saken og til slutt bare stoppet de å svare. Fikk en venn til å ta kontakt, og da svarer de sporenstraks. Mao. bekreftelse på at de bevisst ignorerer meg for å slippe å gjøre opp for seg.

I Norge hadde jeg som sagt gått til sterkere skritt, men kommer nok til å opprette en tråd om det på det amerikanske Tesla-forumet til advarsel når jeg får ånden over meg. Egentlig bare drittlei hele saken. Kan i alle fall ikke anbefale å gjøre business med slike firmaer. :-1:

Kunne du ikke bare fått kredittkortselskapet til å refundere beløpet? De skal jo gjøre det i slike tilfeller, og deretter kreve pengene tilbake fra leverandøren uten at du trenger å tenke noe mer på det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 23. juni 2020, klokken 21:54
Sitat fra: HåkonE på tirsdag 23. juni 2020, klokken 20:36
Jeg sendte de et innskudd på en frontfanger, da med skriftlig full returrett ettersom fangeren ikke var helt ferdig utviklet. De ble så utrolig forsinket med produktet at når jeg til slutt skulle selge bilen, så ba jeg de om refund.

Først sa de at det ikke var noe problem, så dro de ut tiden. Spurte flere ganger (veldig høflig) om de kunne se på saken og til slutt bare stoppet de å svare. Fikk en venn til å ta kontakt, og da svarer de sporenstraks. Mao. bekreftelse på at de bevisst ignorerer meg for å slippe å gjøre opp for seg.

I Norge hadde jeg som sagt gått til sterkere skritt, men kommer nok til å opprette en tråd om det på det amerikanske Tesla-forumet til advarsel når jeg får ånden over meg. Egentlig bare drittlei hele saken. Kan i alle fall ikke anbefale å gjøre business med slike firmaer. :-1:

Kunne du ikke bare fått kredittkortselskapet til å refundere beløpet? De skal jo gjøre det i slike tilfeller, og deretter kreve pengene tilbake fra leverandøren uten at du trenger å tenke noe mer på det.
Har gjort dette selv i et par tilfeller. Det tar utrolig lang tid. Tror Norwegian brukte 1,5 år på en sak jeg hadde.

GL1

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 23. juni 2020, klokken 20:36
Jeg sendte de et innskudd på en frontfanger, da med skriftlig full returrett ettersom fangeren ikke var helt ferdig utviklet. De ble så utrolig forsinket med produktet at når jeg til slutt skulle selge bilen, så ba jeg de om refund.

Først sa de at det ikke var noe problem, så dro de ut tiden. Spurte flere ganger (veldig høflig) om de kunne se på saken og til slutt bare stoppet de å svare. Fikk en venn til å ta kontakt, og da svarer de sporenstraks. Mao. bekreftelse på at de bevisst ignorerer meg for å slippe å gjøre opp for seg.

I Norge hadde jeg som sagt gått til sterkere skritt, men kommer nok til å opprette en tråd om det på det amerikanske Tesla-forumet til advarsel når jeg får ånden over meg. Egentlig bare drittlei hele saken. Kan i alle fall ikke anbefale å gjøre business med slike firmaer. :-1:
Leit å høre at du hadde en slik opplevelse. Men høres ut som du gjorde en bankoverføring, ikke lurt, og kjip måte å lære på.
Men må støtte meg til de andre her, og si alltid betal med kredittkort!


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA