Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S Fixed Glass Roof Sunshade - erfaringer?

Startet av emphezis, tirsdag 16. juni 2020, klokken 11:00

« forrige - neste »

emphezis

Jeg har aldri hatt bil med panorama som man IKKE kan dra for solbeskyttelse på tidligere. Den nye typen Model S har jo fast panorama uten mulighet til å åpne også.

Har noen erfaring med hvordan dette er i sommervarmen? Skal jo snart på roadtrip med unger og hunder, holder glasstaket sola tilstrekkelig ute eller bør jeg investere i sunshade-løsningen til Tesla?

Tenker da på denne:
https://shop.tesla.com/en_no/product/model-s-fixed-glass-roof-sunshade
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Klykken

Synes ikke bilen blir nevneverdig varm fra glasstaket mens man kjører. Det er jo i tillegg fabrikksotet, så det hjelper nok.
Var på 300mil bilferie i fjor sommer langs skjærgården i Sverige, i alle kriker og kroker. 25-30+ og skyfri himmel hele tiden med en 11åring baki. Ingen klager der, hvis man sørger for å starte AC 5min før avreise. Nå har vår soltak, men dette benyttes ikke pga luftstøy.

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Alfa Bergen

Vi kjørte tur-retur Norge - Italia i fjor sommer. Opplevde ingen problemer med at det ble for varmt pga glasstaket. Heller ingen problemer med at vi ble blendet av sola.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Klykken

Med bakovervendt sete kan kiden bli blendet fra sol inn bakruta. Der har vi festet sånn lapper som man får kjøpt for å feste på siderutene, inntil hun blir stor nok til å fikse slikt delvis sjæl.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emphezis

Takk for svar.

Da høres det ut som jeg trygt kan droppe dette. Har i tillegg 20 % solfilm på sidevinduene bak + bakruta. :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Motorwatt

Sitat fra: Klykken på tirsdag 16. juni 2020, klokken 11:16
Nå har vår soltak, men dette benyttes ikke pga luftstøy.
Har også soltak, men det blir lite brukt. Over 60 km/t bråker det skikkelig, og Vent-posisjon har liten virkning. På en varm og solrik dag skinner sola rett inn på "knotten" som også er skikkelig ubehagelig, Og AC fungerer ikke særlig godt sammen med åpent soltak. Men på en dag med skyet/lettskyet vær, temperatur rundt 15 grader, fart under 60 km/t, og lav sol kan det brukes  ;D. Obs! Min erfaring.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA