Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S 402 miles range

Startet av daktari, tirsdag 16. juni 2020, klokken 09:19

« forrige - neste »

daktari

Wow, masse mindre forbedringer og 400 miles brutt. Meget imponerende. Primært vektreduksjon og lavere rullemotstand, men også mindre forbruk ved mer effektive komponenter.

Nå holder det vel med rekkevidde? På tide å øke vekt igjen med doble glass og bedre lydisolering i mine øyne.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Klykken

Link til de som vil lese
https://www.tesla.com/no_NO/blog/model-s-long-range-plus-building-first-400-mile-electric-vehicle?redirect=no

Mener det bør komme en refresh av utseendet snart jeg. S ser for all del bra ut enda, men begynner å bli "gammel"..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Eksteriørt synes jeg Model S holder seg meget godt. Med riktige hjul er det fortsatt en utrolig lekker bil som står seg godt mot konkurrentene. Interiørmessig fungerer den også veldig bra, men hadde gjort seg med en liten refresh. Flere setevalg med mer justeringsmuligheter, hengerfeste, 360 view og HUD er kanskje det viktigste den mangler i mine øyne. På andre områder er den fortsatt klasseledende.

Det eneste jeg frykter med en refresh er at de går bort fra den stående skjermen og over til liggende som i Model 3. Liggende er litt bedre for passasjerer og visning av video, men på alt annet synes jeg det er langt bedre med stående format. En litt bredere stående skjerm som løftes litt høyere hadde gjort seg. Med permanente snarveier øverst istedenfor i bunn som i dag så er vi i mål. Gjerne også litt større skjerm bak rattet med blindsone-kameravisning rett i displayet hadde vært relativt enkelt å få til og med stor "tech-gevinst". Da kunne de satt på kameraspeil for enda mindre luftmotstand, selv om kameraspeil har sine fordeler og ulemper.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MeTesla

Flott at de fortsatt gjør forbedringer på Model S og ikke bare på lillebrødrene. Dette er jo en Long Range + variant men blir vel trolig standard for alle snart. Kanskje innen den kommer til Norge. Nå er den bare tilgjengelig i USA ettersom jeg har lest.

Kires

Veldig imponerende! Hvis denne har endel forbedringer i forhold til dagens som NAF greide å kjøre 64 mil, bør den vel lukte på 67-70 mil med riktige forhold.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Klykken

... og hengerfeste kan de gjerne smelle på. Det er det jeg savner mest i disse oppussing-i-stedet-for-sommerferie-tider.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Ryktes at alle biler produsert etter januar i praksis er LR+ og at nytt modellnavn var for å få en ny EPA test og dermed "korrekt" resultat over 400 miles mtp at den første testen inneholdt diverse avvik på testsiden som trakk resultatet ned.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Eneste ulempen er vel at bilen smetter under 400 miles om døra står litt på gløtt

Contango

Dette tror jeg er mye ull og lite sau. Den reelle forskjellen på ny og gammel S ser i hovedsak ut til være på papiret og i dekk/felger. De andre greiene virker helt minimale.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Klykken

Vektreduksjon, mer effektive motorer, lavere friksjon i drivverk samt bedre regenerering er bare tull? Det er marginene som skiller de gode fra de fantastiske. "Alle" kan jo lage elbiler - det er jo bare å smette batterier i et eksisterende ramme og karosseri, du ser jo hvordan det går.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Det fine må vel være at Tesla følger opp sin "filosofi" med kontinuerlige forbedringer. Trengs ikke vente på ny modell eller facelift. Har man funnet på noe smart, så handler man.  :+1:

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Contango

Sitat fra: Klykken på onsdag 17. juni 2020, klokken 07:58
Vektreduksjon, mer effektive motorer, lavere friksjon i drivverk samt bedre regenerering er bare tull? Det er marginene som skiller de gode fra de fantastiske. "Alle" kan jo lage elbiler - det er jo bare å smette batterier i et eksisterende ramme og karosseri, du ser jo hvordan det går.
Javisst, akkurat det jeg sa. Eller var det at forskjellen mellom ny og gammel S i praksis kommer til å være veldig liten? De 20 prosentene de referer til er mot 100, ikke Dual Range. Det eneste konkrete jeg leser av virkning er to prosent. Men for all del, løp og kjøp.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

turfsurf

Sitat fra: Contango på onsdag 17. juni 2020, klokken 14:47
De 20 prosentene de referer til er mot 100, ikke Dual Range.
Mener du Long Range? Det morsomme er at det var noen som het LR før "Raven" LR kom og, var bare til salgs noen uker.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Hehe - er så mange endringer at jeg ikke klarer å holde følge med benevnelsene.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Apache

"litt" bedre rekkevidde en min 75D, har desverre ikke råd til å bytte. Men er fornøyd med den jeg har.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA