Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låse nøklene inn i bilen med vilje - mulig?

Startet av emphezis, mandag 15. juni 2020, klokken 10:03

« forrige - neste »

emphezis

Jeg har ikke tilgang til bilen min om dagen fordi den får chrome delete og solfilm, spør derfor her.

Er det mulig å låse nøklene inn i bilen med vilje?

Spør fordi jeg skal hensette bilen til bilpleie, og da hadde det vært greit å bare sette den igjen og låse nøkkelen inni bilen. Og når ansvarlig for bilpleien skal hente bilen kunne jeg låst opp via app'en på mobil. Da slapp vi å møtes for at han skal få nøkkelen. (Vet jeg kan gi han tilgang til å kjøre den via app'en også, men vil at han skal ha nøkkelen, litt mer fleksibelt mht. å flytte på den uten å kontakte meg osv.)

Er det mulig eller nekter bilen å låse seg hvis den merker at nøkkelen er i bilen?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Klykken

Kan låses med FOB i. Men tror at den åpnes hvis noen trykker på dørhåndtakene likevel. Tar du ut batteriet på FOBen først, så må vedkommende be deg låse opp bilen for så å sette batteri i nøkkel før den kan benyttes - Det kan jo være en farbar vei? :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Har selv fått overlevert bil etter åpningstid på verksted med batteri fjernet fra fob innlåst i bilen. Det funker.

geear

Har litt blandet erfaring fra X, vil anta det er samme system på S. Har hatt nøkkel låst inne i bilen før, men under lading på SuC Vinje for et par dager siden var det plutselig umulig å låse bilen, dvs den blinket som om den låste, men så gikk det bare noen sekunder før den låste opp igjen. Både fra app og key fob. Fant da ut at madammen hadde lagt igjen nøkkelen sin i midtkonsollen. Tok den ut da vi kom frem, og da fungerte låsing helt fint... mener den egentlig skal "disable" nøkler som detekteres inni bilen, men...  :o

emphezis

Takk for svar.

Er jo egentlig logisk at man ikke kan låse nøkkelen inn i bilen. På min forrige bil, en Passat GTE, var det 100 % umulig å låse bilen hvis nøkkelen lå inni coupeen.

Å ta ut batteriet fra keyfob hørtes fornuftig ut.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Nasse

Jeg ville testa å pakke FOBen inn i aluminiumsfolie, evt en antistatisk pose.....

Just a thought....

Klykken

VELDIG enkelt å ta ut batteri fra nøkkel altså... Det er en 100% sikker metode.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

torkil

Skal funke fint å legge den inni noe som blokkerer signalet. Hvis man vil leie ut bilen sin nøkkelfritt på f.eks. Nabobil, så sender nabobil en pose som man kan legge nøkkelen i, og oppbevare inni bilen!

guneiv

Pakker vanligvis nøkkelen inn i aluminiumsfolie og legger i koppholder. Funker som gull, åpner med appen når bilpleier skal inn.
Svart S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA