Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

model 3 med usb c og trådløs lading bekreftet

Startet av xerxes, lørdag 13. juni 2020, klokken 12:07

« forrige - neste »

xerxes

på reddit ser jeg flere har fått usb c på sin model 3 i usa nå. altså har tesla brukt corona nedstengningen til noe fornuftig :-)

emmern

leverer den noe mer enn 1A nå? hvis de bruker bare usb power fra MCU
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

xerxes


xerxes

trådløs lading også bekreftet, sannsynligvis også i UK

emmern

Sitat fra: xerxes på lørdag 13. juni 2020, klokken 12:12
ca 30w tror jeg, vet ikke A

Wow, 30W er jo det som blir brukt på macbook osv med USB C power adapter. Hvor fikk du 30W-tallet fra?
2.1A på 5V pleide å være luksus = 10.5W.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

xerxes

var en som skrev det på reddit.  kan jo stemme siden det er usb c.

forresten ser det ut som model 3 jeg har bestilt , i følge VIN, og som leveres i slutten av juni, er produsert mellom 14. og 20. mai 2020. krysser fingrene :)

E.Erl

Sitat fra: xerxes på lørdag 13. juni 2020, klokken 13:01
var en som skrev det på reddit.  kan jo stemme siden det er usb c.

forresten ser det ut som model 3 jeg har bestilt , i følge VIN, og som leveres i slutten av juni, er produsert mellom 14. og 20. mai 2020. krysser fingrene :)

Hvordan får du sjekket produksjonsdato?

xerxes

søkte via de siste tallene i VIN, på en side på nettet. tror ikke det er helt nøyaktig men det kan stemme at den ble shippet fra USA med båt en gang i mai 2020, som var det den indikerte.

det er jo heller ikke samme som produksjonsdato men tiper det ikke er så langt unna.

permagnu

Ser det henvises til biler produsert etter 4 juni i forhold til usb-c (YouTube og blogger). Noen som vet mer rundt det? Bilen jeg får kom ut fra fabrikken 24mai i følge selger, og det gjelder sikkert de fleste som får bil nå....ikke krise, men litt kjipt hvis vi "bommet" med en drøy uke.

Sent fra min HD1903 via Tapatalk


skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

GTelle

Ja, er desverre det jeg leser også, håper det er muligheter å få dette ettermontert  :) trådløst er ikke så farlig for min del, men rask lader til mobil i bil hadde vært gull altså

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA