Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste Tesla-app for Apple Watch?

Startet av emphezis, fredag 12. juni 2020, klokken 18:40

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på mandag 03. august 2020, klokken 15:30
Sikkert bra valg for deg, og den sist omtalte appen fungerer også med klokker uten LTE (men da selvsagt med telefonen i nærheten).
Jeg kunne godt tenke meg å bli frigjort fra telefonen også og kun bruke klokke, men da mister jeg for mye funksjoner slik det er nå. Så en LTE klokke er ikke dumt.

Motorwatt

På dagtid er jeg avhengig av telefon, men har flere ganger klart meg bare med klokke på utekvelder.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emphezis

Synes Apple Watch med LTE er veldig greit.

Jeg slipper å ha med meg Tesla-nøkkelen (låser opp og starter bilen med klokka) på løpeturer, samme med treningsapp og jeg streamer musikk fra Apple Music til AirPods mens jeg løper, slipper altså den irriterende (for meg) telefonen festet til arma...

Men utover å låse opp/starte Tesla'en hadde jeg overlevd uten LTE (treningsapp funker uten og jeg kunne lastet ned musikk til klokka på forhånd).
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Motorwatt

Hvis noen er interessert i å bruke "Watch app for Tesla" https://apps.apple.com/no/app/watch-app-for-tesla/id1512108917?l=nb

så har jeg et par promo-koder. Da sparer du 65.- (som er prisen nå). Send PM hvis interessert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

pjo

Har lastet ned og installert klokke appen og lurte på om det er noen her som har generert en API nøkkel eller om dere bare har brukt brukernavn og passord. Hadde vært greit å unngå brukernavn/passord men ut fra det jeg klarte å Google meg frem til er det ikke helt rett frem å benytte API.
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

Motorwatt

Du mener vel å bruke token. (API (application programming interface) brukes for å hente data fra Teslas server). Token er en kode på 16 tegn som erstatter brukernavn og passord, og er sikrere. Det er knotete å bruke token på klokken, men fullt mulig. Du må kort forklart generere en token på Mac, kopiere den, og så lime den inn i token-feltet på klokken. IMO trenger du ikke å bekymre deg mye hvis du bruker navn og passord.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 11. august 2020, klokken 20:50
Hvis noen er interessert i å bruke "Watch app for Tesla" https://apps.apple.com/no/app/watch-app-for-tesla/id1512108917?l=nb

så har jeg et par promo-koder. Da sparer du 65.- (som er prisen nå). Send PM hvis interessert.
Da er de 3 kodene jeg hadde oppbrukt...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

pjo

Mente Token ja, men har vel slått det fra meg enn så lenge. Får vel heller benytte brukernavn og passord for å teste litt.
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

oggy007

Noen som vet hvorfor man ikke får lastet ned Watch app for Tesla lengre? Var så heldig å fikk tak i en promokode, og appen var knallbra! Etter bytte av telefon og klokke har det skjedd noe tull som gjør at jeg måtte laste ned appen på nytt, men står kun med grått «kjøpt». Ikke mulig å laste ned. IOS..
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Tesladude

Sitat fra: oggy007 på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 20:08
Noen som vet hvorfor man ikke får lastet ned Watch app for Tesla lengre? Var så heldig å fikk tak i en promokode, og appen var knallbra! Etter bytte av telefon og klokke har det skjedd noe tull som gjør at jeg måtte laste ned appen på nytt, men står kun med grått «kjøpt». Ikke mulig å laste ned. IOS..


Reinstallasjon må gjøres fra AppStore på selve klokken
Tesla Model 3 LR AWD

oggy007




Reinstallasjon må gjøres fra AppStore på selve klokken
[/quote]

Aaaaah! Takk for hjelp! :+1:
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

koffeld

Ikke lenger helt Tesla-relevant men sikkert greit å ha med i denne AW-diskusjonen:

Jeg har hatt en AW2 i noen år og oppgraderte til AW6 LTE i går men fikk meg en kalddusj. Jeg har Talkmore, men der viser det seg at det ikke er støtte for eSim for AW.

Kun Telenor, Telia og Phonero som har støtte ser det ut som


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

kodax

Får dere til å kunne kjøre med "Watch app for Tesla"? Jeg får låst den opp (og det meste annet), men ser ingen knapp ala de to nøklene som tillater nøkkelfri kjøring..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

#43
Har du ikke fått en app på telefonen også?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Jeg så nå at det var mange innstillinger jeg ikke hadde sett når jeg scrollet nedover på klokka. Takk for svar, fersk Watch-bruker her  :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA