Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste Tesla-app for Apple Watch?

Startet av emphezis, fredag 12. juni 2020, klokken 18:40

« forrige - neste »

emphezis

Ser det er mange Tesla-app'er for Apple Watch. Noen som har erfaringer eller anbefalinger?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer




Jeg bruker denne. Har funket fint for meg 1,5 år. Har da batteristatus for bilen på klokka og kan lett starte kjøling/varming. Ellers kan det meste styres.


https://apps.apple.com/no/app/ev-watch-for-tesla/id1091332387?l=nb

emphezis

Kan man også starte bilen med noen av de 3 nevnte?

Tenker hvis man en sjelden gang har glemt nøkkel eller telefon, så hadde det vært genialt å starte den med klokka som jeg alltid har på meg.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Motorwatt

På Remote for Tesla kan du få det til ved å bruke Siri Shortcuts.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: knut.aulie på fredag 12. juni 2020, klokken 22:26
Jeg bruker denne. Har funket fint for meg 1,5 år. Har da batteristatus for bilen på klokka og kan lett starte kjøling/varming. Ellers kan det meste styres.
Har prøvd denne. men da gikk ikke bilen i Sleep-modus. Må ha mulighet til å sette Kompkasjonen til ikke å oppdatere i bakgrunn, og det fant jeg ikke i denne. Får du det til?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. juni 2020, klokken 20:01
Sitat fra: knut.aulie på fredag 12. juni 2020, klokken 22:26
Jeg bruker denne. Har funket fint for meg 1,5 år. Har da batteristatus for bilen på klokka og kan lett starte kjøling/varming. Ellers kan det meste styres.
Har prøvd denne. men da gikk ikke bilen i Sleep-modus. Må ha mulighet til å sette Kompkasjonen til ikke å oppdatere i bakgrunn, og det fant jeg ikke i denne. Får du det til?
Jeg er ikke den som overvåker mest. Synes jeg må vekke bilen hele tiden, så det virker som den går fort i dvale.

Har ikke noe problem med phantom drain.

Har bare EV Watch og Tesla appen ikke Stats eller Teslafi

Counterpointer

Sitat fra: emphezis på lørdag 13. juni 2020, klokken 12:20
Kan man også starte bilen med noen av de 3 nevnte?

Tenker hvis man en sjelden gang har glemt nøkkel eller telefon, så hadde det vært genialt å starte den med klokka som jeg alltid har på meg.
Jeg har ikke klokke med eget sim kort så vet ikke hvordan den fungerer «stand alone».

Motorwatt

Ser ikke hvorfor det ikke skal gå. Jeg har en AW 4 med e-SIM, og Remote for Tesla virket på alle kommandoer jeg testet uten telefon. Men jeg prøvde aldri Remote Start.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emphezis

Sitat fra: Motorwatt på søndag 14. juni 2020, klokken 21:42
Ser ikke hvorfor det ikke skal gå. Jeg har en AW 4 med e-SIM, og Remote for Tesla virket på alle kommandoer jeg testet uten telefon. Men jeg prøvde aldri Remote Start.
Har fått bekreftet av produsenten at det funker. Skal teste i morra. :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Torair

#11
Jeg fant en app som jeg syns virker veldig bra.
Her kan du også velge at app'en ikke skal vekke bilen når den sover.
Heter Watch app for Tesla, koster 44,- kr, kan lastes ned fra AppStore her:
https://apps.apple.com/no/app/watch-app-for-tesla/id1512108917?l=nb


Her er forresten en demonstrasjon av appen:

https://youtu.be/TJoyTQrXlY8

Motorwatt

Vær klar over at flere/alle av disse appene for AW kan/vil hindre bilen i å sove.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bjorni88

Sitat fra: Torair på lørdag 27. juni 2020, klokken 09:17
Jeg fant en app som jeg syns virker veldig bra.
Her kan du også velge at app'en ikke skal vekke bilen når den sover.
Heter Watch app for Tesla, koster 44,- kr, kan lastes ned fra AppStore her:
https://apps.apple.com/no/app/watch-app-for-tesla/id1512108917?l=nb


Her er forresten en demonstrasjon av appen:

https://youtu.be/TJoyTQrXlY8

Denne anbefales på det sterkeste!

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA