Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilde av ryggekamera Kia Soul EV 2015-2018

Startet av Dreamvision, fredag 12. juni 2020, klokken 14:04

« forrige - neste »

Dreamvision

Hei,
Får veldig tåkete bilde med ryggekamera for tiden. Kunne noen lagt ut nærbilde av ryggekameraet, for lurer på om det skulle vært ett deksel der

g.a.o

Ikke uvanlig at kameraet blir ødelagt av fukt, har byttet mitt to ganger.  Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 kia soul ev

hanche

Sitat fra: g.a.o på onsdag 17. juni 2020, klokken 20:47
Ikke uvanlig at kameraet blir ødelagt av fukt, har byttet mitt to ganger.
Hmm. Er det noe preventivt vedlikehold man kan gjøre for å hindre det? Sjekke forseglinger, stramme skruer ... ?

Jeg ser at brukerhåndboken på min 2020-modell advarer mot å bruke høytrykkspyler på eller nær ryggekameraet. For 2018-modellen (men ikke 2020?) var det parkeringssensorene man skulle unngå, og kameraet var ikke nevnt. Nå er det jo så masse sensorer overalt, jeg vet ikke hvor alle befinner seg en gang, eller hvor fort det er å gjøre skade  på med høytrykkspyleren.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

g.a.o

Det renner vann ut av den plastramma kameraet sitter i lenge etter vask, så regner med at det er utsatt for fukt på innsiden. Jeg har -16 modell, vet ikke hvordan det er på 2020.
2016 kia soul ev

hanche

Det hadde jeg ikke lagt merke til, men kanskje jeg bare er mindre observant. Og vanligvis setter jeg bilen rett i garasjen etter vask, så slikt legger jeg knapt merke til. Ryggekameraet på 2020-modellen sitter nok mer beskyttet, i samme utsparingen nederst på bakdøra der man griper for å åpne.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Sånn ser kamera mitt ut... det er et glass over linsa og så ser du hvor all møkka renner ut i det plast opplegget den har på bakdøra
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Dreamvision


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA