Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Radioen døde plutselig

Startet av Svein_H, fredag 12. juni 2020, klokken 08:47

« forrige - neste »

Svein_H

Opplevde mens jeg kjørte til jobb i dag tidlig at radioen plutselig ble stille, og etter et par minutter restartet systemet av seg selv. Fortsatt ingen lyd fra radioen, men etter noen minutter skiftet den plutselig til USB-inngangen hvor jeg har en minnepinne med musikk. Satte tilbake til radioen igjen og ventet på lyd (opplever ofte at nettradioen på PCen hjemme kutter ut innimellom, tenkte kanskje det samme hadde skjedd her), men den hoppet tilbake til USB-inngangen etter noen minutter, uten at jeg rørte noe som helst.

Når jeg går inn på radiomenyen ser alt OK ut, og det ser ut som jeg kan skifte mellom kanalene, men har uansett ingen lyd. Når jeg så går tilbake til Startskjermen står radioen derimot fortsatt på P4, som var den kanalen jeg hadde på da det ble stille første gangen.

Jeg har slått systemet av og på manuelt, latt det være avslutt en stund og også prøvd trikset med 5xHjemknappen, uten at noe av dette har hjulpet. Radioen er død, men har ikke opplevd noen andre problemer. Musikk fra USB funker fint, GPSen virker, lydvarsel om fotobokser osv, så det virker som om det kun er radioen som er påvirket.

Noen som har vært borti dette og har noen tips til ting jeg kan prøve selv, før jeg ev. melder det inn som reklamasjon? Finnes det f.eks noen meny i systemet hvor man kan feilsøke, tilbakestille systemet el.l.?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

kokkos

Har du forsøkt å reboote skikkelig? Det gjør du ved å holde inne Hjem-knappen til hele skjermen går i svart, før den starter opp på nytt. Det har fungert når jeg har hatt problemer.

Forøvrig så synes jeg at det er litt for mange hickups med den skjermen.
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

Svein_H

Er ikke det det samme som å trykke på Hjem-knappen 5 ganger? Har ikke holdt knappen inne nei, men kan prøve det etterpå.

Bortsett fra at skjermen er ulidelig treig har ikke jeg hatt noen problemer med den, før nå.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Tok en tur ned til bilen ved lunsjtider i dag for å teste det med å holde Hjem-knappen inne, men selv om jeg holdt den inne i over 15 sekunder ble ikke skjermen svart. Uansett, da jeg skulle dra hjem i ettermiddag hadde feilen på mystisk vis forsvunnet av seg selv. Det er så gøy med slike problemer som bare kommer og går uten videre dikkedall ... :P
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA