Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rykte: Lesing av fartsskilt og autopilot i rundkjøring kommer snart

Startet av jorgror, fredag 12. juni 2020, klokken 06:56

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Espen Hugaas Andersen

Den rundkjøringen er urealistisk for mennesker også. Brukes nok ikke alltid som tiltenkt...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

Til og med for de som kjører på venstre side av veien:

The Magic Roundabout, Swindon, England.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Den er karakterisert som en av de smarteste rundkjøringene i verden. Mener å huske at den erstatter syv kryss/av/påkjøringer og faktisk ikke er så vanskelig å manøvrere. Men en skyggeredd autopilot med bremseangst for fantomer kan nok slite litt

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på fredag 12. juni 2020, klokken 14:49
Den er karakterisert som en av de smarteste rundkjøringene i verden. Mener å huske at den erstatter syv kryss/av/påkjøringer og faktisk ikke er så vanskelig å manøvrere.
Ser jo grei ut den der, har kjørt i værre rundkjøringer i England.

Men ser jo at den ikke forstås av alle, de oppe til høyre kjører jo mot kjøreretningen i den ene lille rundkjøringen...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Sitat fra: turfsurf på lørdag 13. juni 2020, klokken 09:24
Ser jo grei ut den der, har kjørt i verre rundkjøringer i England.
Tja. Men tror du en Tesla noen gang vil kunne klare det?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Rundkjøringer er så forskjellige, der noen er små og noen er store..Noen "står i veien" men andre kommer man sigende inn i "på siden" og er plutselig forbi, osv.. Det som kommer til å begrense i tillegg, er jo hvor bra oppmerkingen er. Jeg kunne brukt AP mye mer om oppmerking var prioritert av veivesnet.
Blomster o.l kunne vært nedprioritert :police:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. juni 2020, klokken 09:55
Sitat fra: turfsurf på lørdag 13. juni 2020, klokken 09:24
Ser jo grei ut den der, har kjørt i verre rundkjøringer i England.
Tja. Men tror du en Tesla noen gang vil kunne klare det?

Ja, selvsagt.

Men du tror kanskje Tesla går konkurs før virkelig god selvkjøring er et faktum? Jeg velger å være mer optimistisk i alle fall.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på lørdag 13. juni 2020, klokken 11:08
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. juni 2020, klokken 09:55
Sitat fra: turfsurf på lørdag 13. juni 2020, klokken 09:24
Ser jo grei ut den der, har kjørt i verre rundkjøringer i England.
Tja. Men tror du en Tesla noen gang vil kunne klare det?

Ja, selvsagt.

Men du tror kanskje Tesla går konkurs før virkelig god selvkjøring er et faktum? Jeg velger å være mer optimistisk i alle fall.
Korrigér din oppfatning. Jeg kan være kritisk til mye med Tesla, men har aldri snakket om, skrevet om, eller trodd på konkurs!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Hvilken oppfatning? Slapp av mann  :)

Da er det jo det andre alternativet. At du tror at selvkjøring aldri vil bli bra nok til dette.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på lørdag 13. juni 2020, klokken 13:24
Da er det jo det andre alternativet. At du tror at selvkjøring aldri vil bli bra nok til dette.
OT
Ta deg en bolle :D. Tre kommentarer til nevnte rundkjøring fra meg:
1. Så du mener med alvor at dette er urealistisk?
2. Til og med for de som kjører på venstre side av veien. The Magic Roundabout, Swindon, England.
3. Tja. Men tror du en Tesla noen gang vil kunne klare det?

.. og ut fra dette trekker du konklusjonen!
OT end.






Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jorgror

Sitat fra: JorEl på lørdag 13. juni 2020, klokken 10:42
Det som kommer til å begrense i tillegg, er jo hvor bra oppmerkingen er. Jeg kunne brukt AP mye mer om oppmerking var prioritert av veivesnet.
Blomster o.l kunne vært nedprioritert :police:
Dette har irritert meg. Godt oppmerkede veier er viktig for aktive selvkjøringssystemer og passive kamerabasert sikkerhetssystemer.

Jeg føler vegvesenet har blitt litt bedre i det siste til å vedlikeholde og forbedre oppmerking, men det gjenstår mye. Jeg tror det kan være en billig måte for å forbedre trafikksikkerheten, spesielt når flere og flere biler får kamera.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Leaf_2014

Autonomi bør kunne fungere der det er klare regler. Dette er ikke tilfelle i mange rundkjøringer. Ref diskusjon for noen år siden med avisartikkel "Hvem har skylden" hvor politi, vegvesen og forsikringsselskap alle hadde ulike tolkninger.
Leaf 2014

Vesel

Sitat fra: jorgror på lørdag 13. juni 2020, klokken 14:15
Sitat fra: JorEl på lørdag 13. juni 2020, klokken 10:42
Det som kommer til å begrense i tillegg, er jo hvor bra oppmerkingen er. Jeg kunne brukt AP mye mer om oppmerking var prioritert av veivesnet.
Blomster o.l kunne vært nedprioritert :police:
Dette har irritert meg. Godt oppmerkede veier er viktig for aktive selvkjøringssystemer og passive kamerabasert sikkerhetssystemer.

Jeg føler vegvesenet har blitt litt bedre i det siste til å vedlikeholde og forbedre oppmerking, men det gjenstår mye. Jeg tror det kan være en billig måte for å forbedre trafikksikkerheten, spesielt når flere og flere biler får kamera.
Den gode veimerkinga og de enestående velholdte veiene er faktisk en av grunnene til at Nederland vurderes som mer klare for autonome kjøretøy enn oss, til tross for at bilparken vår er mer elektrifisert. Side 3, 14 og 16.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA