Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rykte: Lesing av fartsskilt og autopilot i rundkjøring kommer snart

Startet av jorgror, fredag 12. juni 2020, klokken 06:56

« forrige - neste »

Motorwatt

Det antydes at det kommer i versjon 2020.24, og at software allerede er installert i bilene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på fredag 12. juni 2020, klokken 07:19
Det antydes at det kommer i versjon 2020.24, og at software allerede er installert i bilene.
Nesten for godt til å være sant.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

2020.20.12 var på 2.4gb, og dette er betydelig mer enn en vanlig oppdatering, så ser ikke bort fra at det kan stemme. Blir spennende å se hvilken løsning de kommer med, og om det blir "live" registrering av skiltene, eller bare fra en database. Blir det det første skal jeg love å ikke si et vondt ord om Tesla på minst én måned  :D, for da er det bare fantombremsing igjen som må fikses før det blir akseptabelt for min del. Alt etter det blir bare en bonus, og ikke forventet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på fredag 12. juni 2020, klokken 08:47
......da er det bare fantombremsing igjen som må fikses før det blir akseptabelt for min del.
Der har du en "disclaimer" som nok har god holdbarhet

Counterpointer

Blir en vesentlig oppdatering om de får til live skiltlesing (og det er vel ikke noe som burde være umulig siden mange andre har fungerende system for det).

Helt på høyde med at de fikset regnsensoren

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på fredag 12. juni 2020, klokken 09:26
Blir en vesentlig oppdatering om de får til live skiltlesing (og det er vel ikke noe som burde være umulig siden mange andre har fungerende system for det).

Det er vel ikke akkurat teknikken som er problemet i dette tilfellet?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 12. juni 2020, klokken 09:35
Sitat fra: knut.aulie på fredag 12. juni 2020, klokken 09:26

Det er vel ikke akkurat teknikken som er problemet i dette tilfellet?
For å være litt nøyaktig så sier jeg ikke at det er teknikken det står på. Det er jo mistenkt å være patent som har forhindret det samt mulig vilje/prioritering. Og det kan være andre ting som har gjort at de ikke har hatt dette tidligere.

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på fredag 12. juni 2020, klokken 09:54
Kanskje flaks og tilfeldigheter, men jeg er forsiktig optimist.
Også mulig at 2020.20.13 (bare UK, Australia, Canada foreløpig) har funksjonalitet ennå ikke EU har fått.  Men "håpet er det siste som dør".
Tesla S75D - 09/2018

DeepFu

Den "rundkjøringa" der er vel ikke heeelt sammenliknbar med en standard norsk rundkjøring. Tror jeg venter litt til med å sprette Champagnen.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

RuneW

Sitat fra: DeepFu på fredag 12. juni 2020, klokken 10:16
Den "rundkjøringa" der er vel ikke heeelt sammenliknbar med en standard norsk rundkjøring. Tror jeg venter litt til med å sprette Champagnen.

Korrekt, men syntes mye av oppførselen kan overføres til "våre" rundkjøringen, som f.eks. at den holdt seg inne i "rundkjøringen" helt til det ble blinket ut.

Jeg tror det går den rette veien.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

DagfinnN

Blir det det første skal jeg love å ikke si et vondt ord om Tesla på minst én måned 
Nå må du ikke skape urealistiske forventninger...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Sitat fra: DagfinnN på fredag 12. juni 2020, klokken 10:53
Blir det det første skal jeg love å ikke si et vondt ord om Tesla på minst én måned 
Nå må du ikke skape urealistiske forventninger...

Mitt kommentar er skrevet etter flere grundige overveielser, samt tre runder rundt skrivebordet, før publisering. Konklusjonen ble at dette ikke blir lett verken for Tesla eller meg.  :D
Tesla S75D - 09/2018

Vesel

Sitat fra: RuneW på fredag 12. juni 2020, klokken 09:54
Rundkjøring:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=611&v=uMkRgxL7CGc&feature=emb_logo

Kanskje flaks og tilfeldigheter, men jeg er forsiktig optimist.
Det der kan knapt kalles en rundkjøring da. Altfor stor og ingen annen trafikk. Trafikkerte norske rundkjøringer vil den neppe på lenge klare på en så god måte at det ikke bare er hemmende og farlig å kjøre med AP-en på. Skiltgjenkjenning derimot, bør være helt realistisk at skal fungere utmerket.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA