Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt 2019 long range fra Tesla til grei pris?

Startet av sindresh, torsdag 11. juni 2020, klokken 10:47

« forrige - neste »

sindresh

Jeg hadde i utgangspunktet bestilt en hvit X long range med 5 seter og uten noe mer ekstrautstyr og ble forespeilet levering i august/september. Behovet for å bytte ut S85d'en min har derimot meldt seg raskere, og jeg slo til på en brukt X long range registrert 12.12.19 i svart med 7 seter i går, og avbestilte derfor førstnevnte. Jeg endte opp med å betale 816' for den svarte som har 2800km på telleren.

Har det kommet endringer på Model X av betydning siden desember i fjor som jeg nå går glipp av, eller har jeg gjort et greit kjøp?

Jeg visste ikke at referral-linken jeg har fra før var mulig å benytte til å kjøpe bruktbil også, så den ble ikke benyttet ved bestilling. Er Tesla greie med å legge til dette i ettertid?

JorEl

-sindresh : X long range registrert 12.12.19

Den er Gull, med gratis innkjøring :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Morten M.

Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

geear

Omtrent ny long range 7-seter for 816k?

Må være gullkjøp kontra det meste av eldre 100-er på Finn..  :o

sindresh

Godt å høre =) Har stusset på at mye på finn ligger høyt i pris mtp. at Tesla nylig har satt ned prisen på X med rundt 60 000,- ja!

Men da er det ikke noe jeg går glipp av ved å gå for en 6mnd gammel long range kontra det som selges nå?

Ellemelle

Det eneste er vel at du mister gratis superlading, om det har noen betydning for deg.

SUNPWRD

Jeg har bestilt ny X for en uke siden. Sammen med nedjustering av prisen forsvant også gratis superlading, så tror ikke sindresh går glipp av noe der.
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

siljan

Her er oppgraderingene siste året

Major Updates since Last Year:

March 2019 – Battery options adjusted and prices lowered for Tesla Model X and S.
April 2019 – Model S and X now have FSD Computer, and get the "Raven" update that includes a new active suspension, longer range and faster charging
October 2019 – Model X gets slimmer front seats plus rear storage.
January 2020 –  Wireless phone charging for S and X.
February 2020 – Tesla releases Tesla Model S/X "Long Range Plus" variants with 390/351 range with a software update released in March to reflect that increase.
April 2020 – Software update to boost performance for Raven Model S/X.

Så det eneste du har gått glipp er av trådløs lading av telefonen som standard, dette kom i januar/februar.

sindresh

Høres bra ut! Trådløs telefonlading høres ut som noe som kanskje kan være mulig å ettermontere også om jeg skulle få lyst til det noen gang?

Pratet med selger hos Tesla i dag som sa at referral-linken ikke gir noen gevinst ved kjøp av bruktbil uansett, og at den nå utelukkende gir 1500km gratis superlading til kjøpere av model 3. Er ikke snakk om mange hundre kronene uansett, men hadde jo vært kjekt om det fulgte med.

Litt usikkert hvor lang leveringstid det er på den da den visstnok står på et lager i Kristiansand og må innom sc før den blir fraktet til Drammen. Er mange permitterte hos Tesla om dagen som følge av pandemien ifølge utleveringssenteret i Drammen.

siljan

Sitat fra: sindresh på fredag 12. juni 2020, klokken 21:29
Høres bra ut! Trådløs telefonlading høres ut som noe som kanskje kan være mulig å ettermontere også om jeg skulle få lyst til det noen gang?

Pratet med selger hos Tesla i dag som sa at referral-linken ikke gir noen gevinst ved kjøp av bruktbil uansett, og at den nå utelukkende gir 1500km gratis superlading til kjøpere av model 3. Er ikke snakk om mange hundre kronene uansett, men hadde jo vært kjekt om det fulgte med.

Litt usikkert hvor lang leveringstid det er på den da den visstnok står på et lager i Kristiansand og må innom sc før den blir fraktet til Drammen. Er mange permitterte hos Tesla om dagen som følge av pandemien ifølge utleveringssenteret i Drammen.
Helt klart, du kan også installere fks noe sånt som dette hvis du ikke trenger all plassen i midten
https://www.bilkomponenter.no/products/tradlos-qi-lader-tesla-model-xs-koppholder

samme som vist her for eksempel
https://www.youtube.com/watch?v=foH4EA9Qeak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA