Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har byttet wire til parkbrems på sin Leaf?

Startet av Howard, mandag 19. februar 2018, klokken 12:04

« forrige - neste »

bjorne

Fikk problemer med min '14 modell der parkbrems hang på en side. Finner kabel til "bare" 1300kr/stk hos thansen.no men bror min kom løpende med en 50kr "Cable luber" og ble reddningen for å smøre opp den gamle wiren.

Fiffig sak som settes på wire under bakseteputen*. Noe gummi som klemmer på strømpen til wire og på selve wiren + et hull for å sprøyte inn smøring/rustløser/etc, som da kun får ca en vei å gå, nedover strømpen til wire.

Først inn med litt wd40, og når wire var løs igjen skylle gjennom med litt olje og god som ny.

Bruke søkeord "Cable luber" på eBay/Amazon/Ali/Etc så finner en nok noe som ligner på bildet under, håper det kan hjelpe nesteman som får problemer, og link til service manual for parkbrems 2014 Leaf:


*) Bakseteputen måtte rives opp med brekkjern da plastkoppene i karoseriet som tar i mot de to metall klipsene var fulle av teppefiber og noe kliss så dei insisterte på å bli med puten ut! Om det er standard fra fabrikk skjønner eg at det er dyrt å bytte den wiren for det var ikkje spesielt enkelt å komme til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA