Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkeringsbrems på eller av ved justering av ekspander

Startet av O-P, onsdag 10. juni 2020, klokken 14:53

« forrige - neste »

O-P

Et kjapt spørsmål angående å bytte bremser bak på Nissan Leaf, jmfr. denne videoen så skal man rotere justeringshjulet for å korte ned ekspanderen når man demonterer, også skal man rotere tilbake igjen ved montering. Er det slik å forstå at parkeringsbremsen skal være mens dette pågår? Jeg tror jo ja, men vil være helt sikker. :)
Nissan Leaf Acenta 2014-modell x 2

leafnor

Sitat fra: O-P på onsdag 10. juni 2020, klokken 14:53
Et kjapt spørsmål angående å bytte bremser bak på Nissan Leaf, jmfr. denne videoen så skal man rotere justeringshjulet for å korte ned ekspanderen når man demonterer, også skal man rotere tilbake igjen ved montering. Er det slik å forstå at parkeringsbremsen skal være mens dette pågår? Jeg tror jo ja, men vil være helt sikker. :)
Den skal være av.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

O-P

Hehe, det sa seg egentlig selv når jeg først startet med oppgaven, men det er sånne ting jeg syns de burde spesifisere for folk som har null peiling, slik som meg.
Nissan Leaf Acenta 2014-modell x 2

bjorne

Litt seint men kan være greit ha en referanse siden eg hadde linken på clipboard fra før

http://www.nicoclub.com/manuals/Leaf/2014%20Leaf/pb.pdf

(er til 2014, men finner nok andre modeller på samme siden)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA