Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ariya

Startet av Rusalka, onsdag 10. juni 2020, klokken 14:00

« forrige - neste »

kenlee

Virker sånn ja, litt lite kanskje i forhold til ID.4, enyaq, Model Y.

Får en oversikt her: https://www.youtube.com/watch?v=2RdS4sDIt74&fbclid=IwAR1o8hDio51PMigs4WXPq0j0oq74J7dykVzUfRfS7OTW9I-7pkTj9pFHHRU

Med eforce  (AWD) er det redusert til 415 liter som jo er ganske smått.
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

tromsø

Sitat fra: kenlee på tirsdag 02. februar 2021, klokken 14:12
Med eforce  (AWD) er det redusert til 415 liter som jo er ganske smått.

Men hva i all verden, hvordan tenker Nissan egentlig? Da har jo Leaf større bagasjevolum (435) enn Ariya!!
Huff, ja da går den modellen vekk. Håper Ionic 5 blir mer passe for en barnefamilie.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Tjomsas

Sitat fra: tromsø på tirsdag 02. februar 2021, klokken 13:51
Og i Nord-Norge må vi vente lenge, som vanlig..

Stemmer det at bagasjevolymen ikke er mer enn 468L? Info fra EV database.

Enig i det, men enda mer besynderlig at Stavanger (Norges 4. største by, med et befolket område større enn Trondheim) er utelatt her.

kenlee

Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

biggern

Sitat fra: kenlee på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:01
Det blir også en online premiere fredag kl 16:00.

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/nissan-ariya-forpremiere.html

Lite int. om det Broom skriver er korrekt :Prisene strekker seg så til opp mot 600.000 for topputgaven med største batteripakke, 4x4 og veldig mye utstyr og at bilen kan hentes i 2022.
Syntes det blir dyrt og at det da blir det spennende hva ID4 4x4 havner på.
https://www.tv2.no/broom/11938645

kenlee

Sitat fra: biggern på fredag 05. februar 2021, klokken 15:30
Sitat fra: kenlee på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:01
Det blir også en online premiere fredag kl 16:00.

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/nissan-ariya-forpremiere.html

Lite int. om det Broom skriver er korrekt :Prisene strekker seg så til opp mot 600.000 for topputgaven med største batteripakke, 4x4 og veldig mye utstyr og at bilen kan hentes i 2022.
Syntes det blir dyrt og at det da blir det spennende hva ID4 4x4 havner på.
https://www.tv2.no/broom/11938645

Enig. Tror nok denne utgår for mange. Kommer litt sent, har ikke noe særlig bagasjerom å skryte av og den blir også relativt dyr.

Skulle gjerne sett en billigversjon til rundt 350k som ikke er ribbet for utstyr. Blir spennende å se. Syntes det er en veldig flott bil ellers da 😁
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

ProsjektX

og der ble den fullstendig uinterresant for min del og. For dyrt, for lite gjennomført, alt for dårlig utnyttelse av batterikapsitet og rekkevidde. Men eksteriørmessig ser den bra ut da! Tror Nissan med dette melder seg litt ut sammenlignet med konkurrentene... hvis dette er det beste de kan komme opp med etter å ha hvilt seg på Leaf i 10 år
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Dieselgubben

#82
600 k med 46 mil rekkevidde? Denne bilen er alt for dyr. Tenker mer 530 k ferdig på veien med vinterdekk.

Edit: spekket opp en meget godt utstyrt Enyaq, havnet på 550k. Og den er mye mer praktisk med større bagasjerom. For dette skulle vel være familiebiler...? Knøttlite bagasjerom og stiv pris, vanskelig å se hvordan denne kommer til å selges mye av til familier...

kaiat

Mer hengervekt på Ariya ser jeg, enn Enyaq og ID.4. For noen av oss kan det være av interesse. Prisene er vel ikke helt fastsatt ennå, så vi får se om Nissan vurderer konkurransen og om de justerer prisene deretter.

Men den kunne godt vært større... Virker nesten som om de har siktet seg inn på e-Niro som nærmeste konkurrent.

telcontar

Prisantydning opp mot 600k kan være for Performance utgaven også. Ingenting er avklart

batterimannen

Bagasjeromsvolumene med 2WD og 4WD har vært kjent i mange måneder. Ble allikevel litt overrasket over at den virket relativt kompakt på innsiden (basert på Teslabjørn sin video). Trodde det skulle være litt bedre plass inne i kupeèn
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Marius Kotsbak

Tittet på den i dag. Greit alternativ til Leaf, men ikke noe oppgradering fra Leaf når man må velge mellom enten AWD eller større bagasjerom. I tillegg til høy pris (som indikert nå) og sen levering. Stoler heller ikke på at de har fått fikset Propilot til noe brukbart, og iallefall ikke at det kommer noen oppdateringer etter man har kjøpt den.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

ihaal

I praksis blir det vel lettere å stable i høyden på denne enn i Leaf, som gjør at bagasjerommet i praksis blir større selv om det på papiret er færre liter opp til seterygg. Hvor attraktiv den blir kommer helt an på hvordan de priser en godt nok utstyrt versjon med 4wd.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Daniel_0007

https://www.tv2.no/broom/11985374/

Ser ut som de åpner for bestilling til sommeren, kan det bli den første elbilen som flopper?
Hvis prisen blir som importøren synser kombinert med sen levering så kanskje, spørs og om huyndai klarer faktisk å levere denne gang
Ser ingen grunn til hvorfor velge ariya over ioniq 5/kia cv eller id4/enyaq.
Model 3 2019 LR Rwd

telcontar

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 10:55
https://www.tv2.no/broom/11985374/

Ser ut som de åpner for bestilling til sommeren, kan det bli den første elbilen som flopper?
Hvis prisen blir som importøren synser kombinert med sen levering så kanskje, spørs og om huyndai klarer faktisk å levere denne gang
Ser ingen grunn til hvorfor velge ariya over ioniq 5/kia cv eller id4/enyaq.

For å ikke snakke om Model Y. Er nok mange som venter på den.

Ariya er potensiell flopp ja, høy pris, lite baggasjerom og sen levering. Ser ikke en eneste grunn til å kjøpe denne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA