Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW3 - er det noe point å mase?

Startet av xerxes, mandag 08. juni 2020, klokken 20:38

« forrige - neste »

xerxes

Noe point i å mase og sende request i appen dersom man ikke har fått sms? Noen steder i landet (tesla verksteder) som er mer sannsynlig å installere enn andre? Begynner bli lei av gamle HW2.5 , og nå skjer det vel mye moro snart siden de øker FSD prisen i hele verden 1.juli 2020.

Har inntrykk av at Musk sin beta versjon er ganske langt framme vs det vi ser i bilene våre nå, og det er også snakk om en total reskriving av kodebasen som vil tappe potensialet til HW3 og gjøre alle kameraene + mye mer av styringsmekanismene integrert til en helhet og øke nivået betraktelig.

Synes det har skjedd veldig gode bedringer på de siste oppdateringene, bilen ligger stødigere på veien og har begynt å leke med tanken på å kjøre på veier som ikke er merket med midtlinje for eksempel. Den tar også stadig bedre svinger på landevei uten å freake ut like ofte. På motorvei har NOA blitt langt bedre til å gjøre dumme ting.

Jeg er positiv!

Motorwatt

Tesla har antydet Q3 (EM-time) i EU. Er det riktig, har du god tid. Og FSD-computer gjør ingen endring med dagens software.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Kun spekulasjon, men det KAN vel være en fare for at de ikke har produsert opp computere til alle enda, og at det kan bli ventetid for noen, men i god Tesla-ånd så kan det også plutselig lønne seg å vente, for plutselig er det AP3.1, og vi tidlige sitter med svarte-per som vanlig.  :P

Jeg fikk oppdatert i Sandnes for et par uker siden, så der er de iallfall i gang.

emmern

Få bilen på verksted for en eller annen feil du måtte ha så tar de HW3 i samme slengen, kanskje.
Det er lurt å ha HW3 i tilfelle denne omskrivningen av FSD-koden plutselig kommer.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Koster ingen ting å sende en forespørsel i appen, så det er det absolutt verdt å prøve.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DeepFu

Sitat fra: gr på mandag 08. juni 2020, klokken 20:46
men i god Tesla-ånd så kan det også plutselig lønne seg å vente, for plutselig er det AP3.1, og vi tidlige sitter med svarte-per som vanlig.  :P
Tenker litt det samme, så stresser ikke. I tillegg har jeg 50 mil t/r til nærmeste Tesla-verksted, så det skal være rimelig spektakulære endringer før jeg tar turen bare for bytte av computer. Hvis det blir TM3, og ikke TMY på sommerferie til neste år, så kan det være greit å få det gjort før det i alle fall.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Vesel

Jeg hadde ikke tatt meg bryet. Det er andre som har fått avslag med begrunnelsen at de kretskortene som sendes verkstedene er øremerkede spesifikke VINs, og at en bare får vente til ens egen har ankommet. Tesla tar da kontakt for å avtale tidspunkt. Noen sier at de noen ganger uventet oppgraderer når bilen først er inne til service for noe annet.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Elmo

Sitat fra: gr på mandag 08. juni 2020, klokken 20:46
Jeg fikk oppdatert i Sandnes for et par uker siden, så der er de iallfall i gang.

På Model 3 ??  (eller S/X) ?

Såvidt meg bekjent har de ikke HW3 til Model 3 i Norge (eller Europa ?) enda.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

geear

AP2.5 MCU1 X. Trodde xerxes hadde X, men husker kanskje feil?

tornaldo

Jeg får oppgradert i morgen, Tesla Karihaugen. Har HW2, MCU1. Kan tenke meg dashcam og sentry mode med opptak, derfor jeg har valgt å "pushe" på oppgradering selv.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

leafolainen

Fikk oppgradert i Bergen i går. La inn forespørsel i appen når jeg likevel skulle ha bilen inne for andre ting. Tviler på at hardwaren er VIN-spesifikk. TMS sen 2017.

Elmo

Sitat fra: gr på tirsdag 09. juni 2020, klokken 22:23
AP2.5 MCU1 X. Trodde xerxes hadde X, men husker kanskje feil?
Mulig du har rett. Jeg var i Model3 "modus", og tenkte ikke på at dette er i generell Tesla del.

Men - VIKTIG - at  folk tar med om de har S, X eller 3 nåe de skriver om SW, FSD osv i fellesdelen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tornaldo

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 09. juni 2020, klokken 23:19
Jeg får oppgradert i morgen, Tesla Karihaugen. Har HW2, MCU1. Kan tenke meg dashcam og sentry mode med opptak, derfor jeg har valgt å "pushe" på oppgradering selv.

Fikk visst ikke oppgradert likevel, viste det seg... Var ikke klart for min bil. Merkelig å få bekreftet time når de ikke har delene, men får prøve igjen senere..
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA