Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Anmeldelser og videotester.

Startet av anorway, mandag 08. juni 2020, klokken 12:21

« forrige - neste »

anorway

Tenkte vi kunne starte et nytt emne hvor vi kan dele tester/reviews og videoer som kommer av Xpeng P7.

Her er en fersk videotest, kinesisk riktignok så anbefaler å sette på norsk/engelsk teksting på youtube.

https://www.youtube.com/embed/q9_jxXIMxqM

anorway

Kanskje den mest omfattende testen av Xpeng P7 til nå. Gjort av "Fullychargedshow"


https://www.youtube.com/watch?v=DTGGNyT-qIM

Desti


Tjafsaren

Var og titta på G3 i Tønsberg. Fin bil, men Chademo er min største frykt egentlig.

De som viste frem nevnte at P7 skulle komme på en tirsdag(lurer på om det er denne) til Aker Brygge; som første gang utenfor Kina

anorway

Sitat fra: Tjafsaren på søndag 12. juli 2020, klokken 23:12
Var og titta på G3 i Tønsberg. Fin bil, men Chademo er min største frykt egentlig.

De som viste frem nevnte at P7 skulle komme på en tirsdag(lurer på om det er denne) til Aker Brygge; som første gang utenfor Kina

Takk for nyttig info angående P7! Dette skal jeg undersøke nærmere. Hadde vært interessant å sett på den live.

batterimannen

Sitat fra: Tjafsaren på søndag 12. juli 2020, klokken 23:12
Var og titta på G3 i Tønsberg. Fin bil, men Chademo er min største frykt egentlig.

De som viste frem nevnte at P7 skulle komme på en tirsdag(lurer på om det er denne) til Aker Brygge; som første gang utenfor Kina

Får P7 CCS?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

chargedup

EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Tjafsaren

Var vel også snakk om 3% mindre enn Model S🥳

daktari

TeslaBjørn tester P7 i disse dager, så videoer kommer antagelig snart.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


Roy Aasen

En en hel stabel videoer fra Bjørn på YouTube. Ser virkelig ikke værst ut.

Tjafsaren

Eneste problemet per nå er rett og slett grunnet kinesisk modell.. ikke får vi sett CC eller selvkjørende egenskaper, som var noe rar på G3 om jeg husker han riktig. Heller ikke se ladefarten, men de har jo sagt at det skal være CCS, så får bare håpe de har god ladehastighet og et godt dimensjonert batterikjøingsanlegg.

Ser bagasjerominngangen litt mindre ut enn M3 eller ser jeg feil?

SW ser også ut som trenger litt refinement, infotainment er vel også et stort spørsmål enn så lenge. Dynaudio anlegget er en viktig del for meg, samt effektivitet, men med utregninger på 70kWh i stedet for 80kWh får den til å se mer attraktiv ut.

Mer stille enn M3 høres også veldig bra ut, ikke at jeg får noe problem når jeg går fra en 308..

chargedup

Er fortsatt en god del uvisst med denne bilen ja, selv om den ser veldig lovende ut fra Teslabjørn sine videoer. Pris vet vi ikke enda. Utseendet på P7 er i mine øyne ekstremt mye bedre enn andre sedaner. Om G3 viser seg å være en bil som faktisk har god kvalitet (om vi rekker finne ut noe av det før P7 blir levert) og P7 har ok forbruk og en lav nok pris kan det hende at P7 kan bli en storselger. Jeg tror nok uansett mange vil velge Polestar i sedansegmentet (av de som absolutt ikke vil ha Tesla), men P7 er absolutt en spennende bil! Jeg ville nok valgt en model 3 hvis det viser seg at prisestimatet til TB med "performance" P7 koster det samme som model 3 LR AWD, mest pga ladenettverket (og det at Xpeng er en ny aktør med en ny bil som vi ikke vet 100% kvaliteten på enda).

Bagasjerommet i P7 klarer "kun" 5 banankasser (ingen i frunk) og model 3 klarer 6+1(i frunk). Med baksetet nedslått klarer P7 18 stk og model 3 klarer 17 stk. Banankassetesten sier jo ingenting om liter, men brukervennligheten mtp harde/fulle bager eller små kofferter. Enig i at bagasjerommet ser mindre ut og så har de valgt samme løsning som model 3 på bakluka og dermed er det vanskelig å få store ting inn.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Tjafsaren

Angående bagasjerommet så føler jeg det samme. Er i småbarnsfasen(1år akkurat), så er snart over i mindre vogn, men før den tid er det en satans Stokke Trailz som skal inn der, og selv 308en med full åpning er kronglete med den...

Bakseteplass må jeg også ha, men her er det heldigvis lettere å bytte bil, da 308 har større bagasjeplass mot redusert bakseteplass. Så da får jeg garantert inn BeSafe iTwisten bak og mer plass til samboern 8)

Får se om det ikke blir denne, eller en M3. Lukter at Tesla også må redusere prisen på M3 i dette markedet som de måtte i Kina om P7 ikke blir lagt på SLT for mye av importør.. litt redd det blir høyt påslag, er vel ikke akkurat lite på G3..?

chargedup

For pris kan jeg kopiere et innlegg jeg la ut i en av de andre trådene:
"Er redd prisen på 4x4 kan bli høy hvis importøren tar like mye påslag i Norge som på G3 (toppversjonen koster 263' i Kina og 419' i Norge). Med samme prosentpåslaget vil toppversjonen P7 med 4x4 (koster 467' i Kina) ende på ca 750' i Norge.
NB: I prislisten til P7 står det nevnt at prisen er før insentiver, mens det i prislisten til G3 er salgsprisen (sannsynligvis etter insentiver) og jeg har lite kunnskap om kinesiske elbilintensiver. Regnestykket over er derfor basert på hva G3 koster i Kina vs Norge uten å ta hensyn til de insentiver som evt finnes i Kina."

Vi får bare vente og se hva prisen blir, er som på de fleste elbiler prisen det står på. Jeg tror Ola Nordmann er mye mer skeptisk til Xpeng enn de er til Polestar eller Tesla (som er de to "like" konkurrentene) og da er pris et godt trekkplaster.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA