Anmeldelser og videotester.

Startet av anorway, man 08. jun 2020, kl. 12:21

« forrige - neste »

Tjafsaren

Insentiver var tydeligvis opp til 60' yuan fra 2011. Ca 10' $

Personlig så tror jeg dessverre de legger på for mye, og resultatet blir at M3 prisen består, og P7 blir for dyr for de fleste..

RayBomb

Fin introduksjons video fra en eier av bilen. Fyren lover å komme med flere videoer.
https://youtu.be/IWz0KEryu_M
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

mroek

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Jan-Børre Olsen

Satt i en slik i baksetet i går. Taxitur. Første overraskelsen var at bagasjerommet var veldig lavt. Vi hadde to medium kofferter og i høyden var det ikke plass til mer. Litt sånn at man må sikte koffertene inn og stikke de inn litt presist. Sjåføren knotet litt med å åpne bakluke hver gang. Kanskje ny bil for han. Baksetet var komfortabelt, satt veldig godt, første som slo meg at jeg satt nesten like godt som nyere Lexus LS som er den overlegent beste bilen jeg har sittet i bak. 2018 A6 Allroaden min er ikke så bra og xpengen er nok en del hakk bedre enn A6'en også. God plass til føtter. Sjåføren var en røslig mann, men ingen  problem med det. Selv er jeg 180cm.
Det som var litt nedtur var fjæringskomforten. Den virket litt spretten bak og kanskje litt skranglete/uryddig vibrasjon. Litt sånn at demperene ikke hang helt med på relativt små humper(Gardemoen til Thon Oslo airport).
Belysning innvendig litt vel heftig kanskje. Jeg liker belysning i dører osv men jeg liker det neddimmet og diskret. Kan sikkert justeres dog. Ser jo ellers ut som en skikkelig moderne og kul bil.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

OlaR

OlaR

Men etter to prøveturer ble det bestilling.  :)
Forventet levering i oktober.  Det ble et par måneder ekstra fordi jeg vil ha lyst interiør.  :'(

Øyvind.h

Grattis. 4wd eller 2wd? Ser bilen får voldsomt med skryt i tester.
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OlaR

Takk!
Etter et øyeblikks tvil, valgte jeg 4wd.  Forskjellen i rekkevidde er forholdsvis liten og det avgjorde saken.

Øyvind.h

Mange fordeler med 4wd. Det er bare å glede seg. Jeg kjøpte nylig Xpeng G6 nå etter at flere bekjente og folk i nabolaget har kjøpt G6 og G9 og angrer ikke. Pris/produkt er det ingen som kan matche for øyeblikket.
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OlaR

Nei, prisen virker merkelig lav; nesten så man kunne tro at det er et snev av hold i påstanden om statssubsidier...

W.A.

Bestilte igår. Får forhåpentligvis neste fredag 🤞
Longe range AWD svart med svart interiør.
Første elbil. Signerte kontrakten 29.aug.2016:
Hyundai IONIQ EV med teknikk og skinn, Phantom black, utlevert den 13.des. 2016

Skedsmokorset

Apache

JEg hadde meg et lyst på sølv farget med hvir interiør men måtte vente til høsten. Jeg kjøpte og fikk for 3 uker siden hvit bil med mørkt interiør. Jeg så på en youtube video og la merke til at hvit interiør lar seg kjapt missfarge.
Model S 75D 2018 - 2026 <-- solgt
Xpeng P7+ 2026 -

OlaR

Ja, det er klart at det lyse interiøret lettere vil bli skittent/misfarget.  Men jeg har hatt noen biler med lyse seter og har egentlig aldri hatt problem med det.

Et spørsmål til dere som har fått levert bil:  Bruker man den app'en som finnes i Appstore (IOS) ved søk på Xpeng, eller er det noe annet? 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA