Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tre barneseter i 5 seter

Startet av plataris, søndag 07. juni 2020, klokken 20:49

« forrige - neste »

plataris

Vi har en snart 2-åring og tvillinger på vei. Har egentlig lovet meg selv å aldri ha noe annet enn elbil igjen, men med tvillingene spøker det litt. Har tittet på det som finnes av alternativer tror jeg, men blir ikke klok. Bilen må ha plass til tre bakovervendte seter og en stor tvillingvogn i bagasjen. Har forstått at vi må feste seter med belter, og ikke isofix, for å klemme inn tre seter.

Kan noen verifisere at dette går fint i Model X? Hva er den beste setekonfigen for vår situasjon? Selv tror jeg 5seter etter å ha lest litt.

Model S kan også fungere, men tror det blir slitsomt med lav inngangshøyde på dør. Ellers er det egentlig e-NV200 som virker som eneste alternativ av elbilene. Hvis ingen her har andre forslag.

Volkswagen ID.4 1st - bestilt
Nissan e-NV200 40 kWh 2018 varebil
Nissan Leaf 30 kWh 2017 - 75.000 km - 95 % SOH

z4rd

Hvis du skal ha plass til bra med bagasje også, så er 5-seter den beste løsningen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear

Hvis du skal prøve på det der med Model S må du ha lave bakovervendte seter, iallfall på ene siden. Å tre inn jentungen i bakovervendt sete med base i Model S var ikke akkurat topp, pga lav taklinje, og når man er vant med bakdørene i X føles det ufattelig trangt. Å tre en unge forbi det ytterste setet og inn i midten hadde knapt vært mulig med det setet, mens i X går nok det fint. Bare å stå i døråpningen selv.

Om du tar 5 eller ny type 7-seter (fra sent 2017) blir det samme med unntak av bagasjeplass under gulvet, setekonfigurasjonen på midtrekka er lik.

turfsurf

5 seter går greit, og er nok best m.t.p. bagasje. 7 seter ser jeg ikke poenget med før noen kan sitte forovervendt, og da er seksseter bedre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Uenig, som så mange ganger før.  ;D

Vi har tre barn og to sitter forovervendt, nye typen 7-seter fungerer veldig bra. Ekstremt fleksibelt. Kan velge å bruke to eller tre rader avhengig av plassbehov. På 6-seter MÅ vi bruke alle radene og lastesikringen er tragisk både med kun midtrekka eller midtrekke + ett bak, i tillegg til at personen på bakerste rad alltid er mye mer utsatt ved kollisjon bakfra. Ellers har 6-seteren åpenbart mye bra, og det oppleves luksuriøst og romslig. Skal aldri si aldri..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA