Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Service og vedlikeholdsavtale

Startet av oarnoe, lørdag 06. juni 2020, klokken 01:58

« forrige - neste »

Toalmar

#15
Sitat fra: Filip86 på onsdag 11. november 2020, klokken 09:02
I alle dager da...
Før vi hentet bil spurte jeg om serviceavtale (pris på denne), men fikk vite at det ikke var lønnsomt. Fikk forespeilet pris på service på 5500kr per gang.
Var innom her om dagen og tegnet serviceavtale til en sum av 4300kr per år for en 3 års avtale/75.000km...
Dette var interessant, kr 4.300,- pr år. Jeg fikk for en tid siden ett tilbud hvor de skulle ha kr 371,- pr mnd. Det vil gi en år sum på kr 4,452,- I tillegg sto det en pris pr km som jeg er usikker på om kommer i tillegg eller ei. Hadde vært fint om du kunne vise til ditt tilbud.
vet du eventuelt prisen om avtalen hadde vært tegnet for 5 år og 60' km?
Hvilken forhandler er det?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Filip86

#16
Sitat fra: Toalmar på onsdag 11. november 2020, klokken 21:49
Dette var interessant, kr 4.300,- pr år. Jeg fikk for en tid siden ett tilbud hvor de skulle ha kr 371,- pr mnd. Det vil gi en år sum på kr 4,452,- I tillegg sto det en pris pr km som jeg er usikker på om kommer i tillegg eller ei. Hadde vært fint om du kunne vise til ditt tilbud.
vet du eventuelt prisen om avtalen hadde vært tegnet for 5 år og 60' km?
Hvilken forhandler er det?
Regnet litt for raskt så jeg, 369,05kr per måned med 1 betaling i året, så 4 428,6 for en 3 års avtale.
Dette var hos BOS på østlandet, en venn av meg fikk det til 4100 i året hos en annen BOS forhandler, så det virker litt vilkårlig hos BOS hva prisen egentlig blir.
Jeg har også km nevnt, men jeg mistenker de har en standard avtale som også går på de som leaser. Kan ikke se for meg at jeg skal betale ekstra for serviceavtalen fordi jeg leverer bilen inn på 25400km vs 25000km.
Forhørte meg ikke om pris på 5 år.

Toalmar

Fikk bekreftet fra selger at det er kun månedsprisen som er gjeldene og ikke kilometer så fremt man ikke kjører over. Skal sjekke hva avtalen eventuelt koster for 3 år og om det er mulig å endre km i kontrakt underveis i avtalen
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Grosor

I artikkel relatert til besparelser for service på elbil vs fossil finner jeg følgende oppgitt for Mercedes Benz:  https://www.tv2.no/broom/11977222/

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC 300e plug-in 4MATIC SUV Kr. 29.000,- (5 x årlig service)

Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC SUV Kr. 31.700,- (5 x årlig service)

Mercedes-Benz EQC Kr. 24.000,- (3 x service/6 år – elbil-service annethvert år).

– Prisene er anbefalte og veiledende priser for hele forhandlernettet, opplyser kommunikasjonskonsulent André Jaskiewicz i Mercedes-Benz Norge


Her oppgis det en høy pris for service ift hva som er oppgitt her i tråden, men de sier jo her at EQC kun skal ha service på 24M intervall. Er det noen som kjenner til om det har skjedd en endring i serviceregime for EQC?

(Oppgitt servicekost er også ganske mye høyere enn for e-tron...)

Toalmar

Sitat fra: Grosor på mandag 08. mars 2021, klokken 12:40
I artikkel relatert til besparelser for service på elbil vs fossil finner jeg følgende oppgitt for Mercedes Benz:  https://www.tv2.no/broom/11977222/

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC 300e plug-in 4MATIC SUV Kr. 29.000,- (5 x årlig service)

Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC SUV Kr. 31.700,- (5 x årlig service)

Mercedes-Benz EQC Kr. 24.000,- (3 x service/6 år – elbil-service annethvert år).

– Prisene er anbefalte og veiledende priser for hele forhandlernettet, opplyser kommunikasjonskonsulent André Jaskiewicz i Mercedes-Benz Norge


Her oppgis det en høy pris for service ift hva som er oppgitt her i tråden, men de sier jo her at EQC kun skal ha service på 24M intervall. Er det noen som kjenner til om det har skjedd en endring i serviceregime for EQC?

(Oppgitt servicekost er også ganske mye høyere enn for e-tron...)
Bilen min ble utlevert i januar 2021 og i app, på nett og i bil sier ny service om 310 dager.
Har fått tilbud på service via Bertel O. Steen.
3 år (36mnd) 75´km (25´km pr år) pris kr 370,- pr mnd
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mads Hjelle

Jeg har fått oppgitt at bilen skal inn hvert år eller hver 25' km. Altså første som inntreffer.

Toalmar

Noen som har tatt service på sin EQC i det siste som kan oppdatere med pris og hvor i landet de utførte dette.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

kamikaze

Her er prisene jeg får fra BOS når jeg prøver å bestille service på hjemmesiden deres.


EQC A-service
Serviceintervall 1/3/5/.. år, 25'/75'/125'/.. En sjekk av bilen din og dens viktigste komponenter, bytte av støvfilter og oppdatering av software. Ved behov utover servicen tar vi kontakt med deg
  3 690 kr

EQC B-service inkl. bremsevæske
Serviceintervall 2/4/6/.. år, 50'/100'/150'/.. km. Stor service med bytte av støvfilter, pollenfilter og bremsevæske, samt oppdatering av software. Ved behov utover servicen tar vi kontakt med deg
  6 290 kr
Stavanger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA