Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Inntrykk etter prøvekjøring av EQC

Startet av mathis, torsdag 04. juli 2019, klokken 16:26

« forrige - neste »

Trond.m


Øyvind.h

Sjekket nå. Den jeg kjøpte er dessverre utsolgt.
Kostet en femtilapp.
En del kabler er billigere enn det. Mener de usb-c til C kablene jeg kjøpte kostet rundt 20-40kr og de fungerer fint med Android auto.
Finnes i mange forskjellige lengder mtp hvor kort kabel en egentlig ønsker seg i bilen der avstandene er svært korte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RJK

Går ikke å sammenligne pris i norsk butikk med pris på "oliginal vale" fra Kina...


;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Øyvind.h

Den så nå i hvert fall original ut og kvaliteten er god :)
Men finner du en kabel produsert i Norge står du jo fritt til å kjøpe den.
Har fått udugelig kvalitet på kabler kjøpt i både norske butikker og på eBay. Med litt research kan en fint handle kvalitet på eBay.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

#199
Takk for gode. tips. Da får jeg prøve å spore tilbake til temaet, prøvekjøring.

Etter 2000 km i EQC kan jeg kanskje ikke kalle det prøvekjøring lenger. Det kommer hele tiden noe nytt som virker interessant. Men EQC er så langt den elbilen jeg trives best i, så den blir nok i familiens eie lenger enn andre biler   ;)

RJK

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. desember 2020, klokken 08:57
Den så nå i hvert fall original ut og kvaliteten er god :)
Men finner du en kabel produsert i Norge står du jo fritt til å kjøpe den.
Har fått udugelig kvalitet på kabler kjøpt i både norske butikker og på eBay. Med litt research kan en fint handle kvalitet på eBay.

Var ikke meningen å påstå det bare er "skjit" man får. Jobbet i databutikk før, og vet at kabler er billigbillig å produsere, og har god avanse i Norge.

Pris på deler som er essensielle i datamaskiner, som hovedkort, prosessor, ram-minne og skjermkort er det elendig avanse på for butikkene, så noe måtte man tjene penger på.

Har selv kjøpt kabler på ebay, og det er som oftest mulig å få grei kvalitet til en latterlig lav pris, men man har større sjanse for å finne ok kvalitet om man ikke må ha det absolutt billigste.

Men det er ikke sikkert at original vare er så original som det fremstår. Men det tas uansett ikke ågerpriser som i Norge, så da blir uansett prisforskjellen stor på endel typer varer.a
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

pergb

@Øyvind.h Hvilket barnesete brukte du i testen. Det ser litt trangt ut i baksete for et bakåvervendt barnesete.
Jeg finger ikke mange tester av barnesete i EQC på nett.

jevel

Jeg testet med bakovervendt sete når jeg prøvekjørte og med mine 200 cm på strømpelesten så var det bare å glemme bak meg. Ikke nubbesjans med det BeSafe-setet vi hadde i alle fall. (Izi Kid eller noe i den duren.)

Electric cars in Norway

. Ikke nubbesjans med det BeSafe-setet vi hadde i alle fall. (Izi Kid eller noe i den duren.)
[/quote]

Har ikke hatt barnesete de gangene jeg har kjørt den bilen og jeg satt veldig godt også i baksetet men til tema som er  barnesete så er "BeSafe iZi Plus X1" hvis det er den du tenker så - så bygger jo den mye ift mange av de andre bilsetene på markedet. Se den testen fra 2020 under med kopi av tekst og lenke...

https://prisguiden.no/artikler/bilstol-guide-de-beste-barnesetene-til-bil-229

Kopi:

BeSafe iZi Plus X1
iZi Plus X1 er en nyere modell fra BeSafe som baserer seg på tidligere testvinnere fra samme produsent. Izi Plus X1 kommer med sidekollisjonsbeskyttelse, og justeringsmuligheter av nakke- og beinstøtte som forlenger brukstiden til stolen. Bilstolen festes med bilens egne bilbelter, og har blitt kåret til best i test av både Folksam.se og best-i-test.nu. Den er dessuten godkjent i den svenske Plus-testen, som sies å være en av verdens tøffeste bilstoltester. Testpanelene trekker frem den lange brukstiden, sittekomforten og enkel montering som positive faktorer, men gir trekk for å ta stor plass i bilen og for å trenge lange bilbelter ved innfesting.
4.5 /5

pergb

Hei, det setet Jeg har sett på er iZi Twist B i-Size, det er den stolen som ser ut til å bygge minst, men Jeg har ikke fått testen den i en EQC.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA