Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Soting av baklykter - go or nogo? (Avstemning)

Startet av emphezis, torsdag 04. juni 2020, klokken 19:17

« forrige - neste »

emphezis

Hei.

Hva synes folk om soting/tinting av baklyktene på Model S? Da snakker jeg ikke om Volvo 240-soting med helt svarte baklykter, men altså en lett tint slik at de blir litt mørkere enn originalt, ala dette:





Her er vel høyre tintet og venstre ikke:



Altså ikke slik:



Hører gjerne deres meninger! :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Muffinman

Pent så lenge man ikke umiddelbart kan se at det er sotet, og bilen har mørk farge ellers. Men ville ikke gjort det selv pga ulempene.

emphezis

Sitat fra: Muffinman på torsdag 04. juni 2020, klokken 21:14
Pent så lenge man ikke umiddelbart kan se at det er sotet, og bilen har mørk farge ellers. Men ville ikke gjort det selv pga ulempene.

Hvilke ulemper tenker du på?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Muffinman

Mindre lysgjennomgang, først og fremst. Man trenger det lyset som er i snøkaven. Så vet jeg ikke om det er lovlig, men tviler. Det ikke heldig. Så har du dette med holdbarhet; kan hende det må gjøres på nytt etter en stund? Og jeg ville ikke hatt noe slik på en bil som fremdeles var under garanti/reklamasjonsrett uansett.

emphezis

Virker ikke å være lovlig heller nei, pluss at Harry-faktoren kan diskuteres. Blir nok å droppe da, takk for overbevisningen. ;-)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

VegarHenriksen

Sålenge du velger en ordentlig god film, f.eks. STEK som Merhebia bruker så er det hverken for mørkt eller reduserer lysgjennomslipp noe betraktlig. Har billig ebay film på mine som en midlertig løsning før jeg ordner med STEK hos Merhebia. Syns nesten det er must-have om bilen er mørk farge. Ingen reaksjoner fra :police: og vet flere med sot som har fått det gjennom på PKK.



Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

mthoring

Ikke lovlig, og det med god grunn. Altså soleklar no-go. Samme gjelder soting foran b-stolpen.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

emphezis

Etter å ha sett min bil parkert ved siden av en eldre Model S ser jeg at lyktene på min bil er mye mørkere enn på de tidlige utgavene.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA