Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aktivere Car-Net / We Connect

Startet av Odegaard, torsdag 04. juni 2020, klokken 18:59

« forrige - neste »

Odegaard

Hei, ente opp med å kjøpe en VW E-UP 2015 model idag.

Og har lest på sidene her at We Connect lever litt sitt eget liv...
Prøvd å registrere meg og aktivere We Connect, og når jeg skal legge inn km.stand får jeg opp feil km.stand prøv på nytt.(vet jeg har tastet riktig). Gikk på support og sende mail om det. Som sikkert tar litt tid å få svar på..
Men ser på diverse plasser(spesielt på E-golf) at man kan resette simkortet? Eller fakbrikkresette noe innstillinger?
Finner videoer på youtube som forklarer dette i forhold til E-golf men ikke på E-Up..

Noen som kan hjelpe meg ?

Har satt opp Maps + More.(Som forøvring ikke vil koble til bil og sier: Ingen Bluetooth-forbindelse til din Volkswagen UP!. Aktiver Bluetooth for å koble maps+more til bilen. Men det står maps+more i displayet i bilen og den lar meg spille av musikk på telefonen via bluetooth og viser info om sang osv i skjerm)..


Men ønsker muligheten til og sette opp forvarming på telefon og ha oversikt, og da må jeg vell ha We Connect?

Daruu

Kan være at noe må resettes ja, var sånn du skriver på vår nye også.
En tlf til supporten deres også funket det under 24 timer senere :)
2020 VW Eup range

Odegaard

Fått mail av support. :
   

Hei Eivind,

Takk for din tålmodighet.

Vi har nå mottatt svar tilbake fra teknisk avdeling angående din sak.

Løsningen krever at kontroll enheten i bilen må byttes ut da det har oppstått en feil med maskinvaren, som gjør at bilen ikke har noen forbindelse til våre servere.

Det vil si at de andre mulige løsningene som kan være aktuelle ikke kommer til å virke, for eksempel manuell tilbakestilling av systemet, eller oppdateringer.

Dette må utføres hos en Volkswagen forhandler.

Send oss kontakt informasjon til ditt verksted slik at vi kan informere de om hvilken behandling som må utføres.

Verkstedet vil kunne avklare om feilen kan dekkes av garanti eller reklamasjonsrett i ditt tilfelle.


Noen som vet hvor lang garanti det er på dette ? 2015 mod, registrert desember 2014.
Har svart at jeg ikke ønsker dette byttet om ikke dem kan svare på om det er garanti/reklamasjon før Møller bytter noe som helst..
Leser det er såpass mye tull med Car Net / We Connect at jeg gidder ikke koste på bilen noe dyre greier..

Men merkelig dem ikke vil prøve og resette eller lignende først?

Gnist

Ikke umulig at du kan reklamere til selger på dette gitt at dette var feil ved overtagelsen og ikke ble gjort oppmerksom på av selger. Dette var antagelig en feil som var vanskelig for deg å oppdage før overtagelse, men noe selger burde være oppmerksom på.

storeulv

Sitat fra: Gnist på søndag 07. juni 2020, klokken 19:27
Ikke umulig at du kan reklamere til selger på dette gitt at dette var feil ved overtagelsen og ikke ble gjort oppmerksom på av selger. Dette var antagelig en feil som var vanskelig for deg å oppdage før overtagelse, men noe selger burde være oppmerksom på.
Ja, du har lovfestet 2 års reklamasjonsrett ved bruktbilkjøp mellom private i Norge. Har du kjøpt hos forhandler er reklamasjonsretten 5 år.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

aageaasved

min fikk denne feilen 20 mai meget rart at flere har fått feilen rundt samme tid

Odegaard

Damen jeg kjøpte bilen av var ikke klar over at man kunne koble mobilen til bilen.
Hun viste heller ikke om Cruise Control eller regenereringsfunksjonene på bilen etc...

Så og klage til henne blir bare unødvendig "krangling" mot et menneske som var veldig hyggelig og ryddig. Og hun var med 99% sikkert ikke klar over at dette var ødelagt og må erstattes.

Og oppdage feilen for min del var ikke så vanskelig egentlig.. Prøvde koble til telefonen, det går for og spille av musikk osv. Registrere seg på we connect portalen siden så får jeg opp feil km.stand selvom det er riktig, sendte mail til support og noen dager etterpå sier de at det må byttes..

Men at support/tekniker(mange fine titler) kan si med engang det må byttes, fremfor og prøve resette eller oppdatere noe syns jeg er litt merkelig..

Elmo

Sitat fra: Odegaard på torsdag 04. juni 2020, klokken 18:59
Har satt opp Maps + More.(Som forøvring ikke vil koble til bil og sier: Ingen Bluetooth-forbindelse til din Volkswagen UP!. Aktiver Bluetooth for å koble maps+more til bilen. Men det står maps+more i displayet i bilen og den lar meg spille av musikk på telefonen via bluetooth og viser info om sang osv i skjerm)..
Sånn har min eUp 2014 alltid oppført seg.

Sitat fra: Odegaard på torsdag 04. juni 2020, klokken 18:59
Men ser på diverse plasser(spesielt på E-golf) at man kan resette simkortet? Eller fakbrikkresette noe innstillinger?
Her er det beskrevet hvilken sikring. Ta den ut og la bilen stå noen sekunder før den settes tilbake, og vips så virker det (kanskje).
https://elbilforum.no/index.php?topic=29938.msg723093#msg723093
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Odegaard

Sitat fra: Odegaard på torsdag 04. juni 2020, klokken 18:59
Her er det beskrevet hvilken sikring. Ta den ut og la bilen stå noen sekunder før den settes tilbake, og vips så virker det (kanskje).
https://elbilforum.no/index.php?topic=29938.msg723093#msg723093

Tusen takk! skal prøve dette imorgen og se.

SNOW

@odegard Fant du ut noe mer om dette? Jeg har det samme på min 2014 modell og de skal ha 10.000kr for å bytte den.

TeleTor1

Siste oppdatering for min e-up på We Connect var den 5 mai 2020. Har klaget til Møller og venter fremdeles på tilbakemelding utenom standarden at de har fått klagen og ser på saken.  :-1: Har hatt problemer tidligere og fikk pris på 10.000,- for bytte av en elektronikk boks i bilen men fikk den gang fikset det med en ta ut og sette inn igjen en sikring.

Odegaard

Sitat fra: SNOW på tirsdag 30. juni 2020, klokken 12:25
@odegard Fant du ut noe mer om dette? Jeg har det samme på min 2014 modell og de skal ha 10.000kr for å bytte den.

Beklager sent svar, men prøvde å ta ut sikring å ingen forskjell.. Har ikke gått videre med Møller, ettersom jeg hører flere nevner 10.000kr.. Noe jeg ikke er intrisert i å bruke for og få en app..

TeleTor1

Kan dette ha noe med at både Telenor og Telia slukker 3G nettet i Norge for tiden og det er på dette nettet e-up kommuniserer med serveren? Min e-up fra 2014 sluttet å kommunisere med WE Connect den 5 mai 2020.

Amatøren

e-up! og e-Golf har kommunikasjonsmoduler med 2G og 3G.

Så når 3G slås av er man prisgitt 2G, men det er bare det at det er ikke 2G dekning over alt da man prioriterte tale over 4G da det kom for å ta over for 3G.

Dermed vil man slite med We Connect enkelte steder.

Jeg har tidligere spurt Møller om mulighet for oppgraderingsmulighet til modul som har 4G. De skulle ta saken videre påsto de, men tiden vil vise.

Nå er vel kommunikasjonsmodul med kombinert 4G og 5G som er aktuelt i fremtiden.

Hva de nye e-up! og tvillingene har kjenner jeg ikke til.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmo

#14
Sitat fra: Amatøren på onsdag 29. juli 2020, klokken 10:34
Hva de nye e-up! og tvillingene har kjenner jeg ikke til.
Ganske sikker på at de og bare har 2G/3G modul  :( :o

De mener visst at så lenge de ikke har OTA SW oppdateringer så er 2G godt nok
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA