Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stillestående hindringer

Startet av Leaf_2014, torsdag 04. juni 2020, klokken 16:59

« forrige - neste »

emmern

kinkig balansegang??? det er et stort fremmed objekt midt i veien!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

RuneW

Sitat fra: emmern på tirsdag 16. juni 2020, klokken 11:31
kinkig balansegang??? det er et stort fremmed objekt midt i veien!

Du får det til å høres ut som bilen tenker: "Oj, et digert, stillestående objekt midt i veien! Skal jeg stoppe for dette eller ikke  mon tro?"  :)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emmern

Den burde det, for den reagerer på veldig mye annet som ikke kan forklares med radaren. Og... Det er 2020, ikke 2016.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

RuneW

Sitat fra: emmern på onsdag 17. juni 2020, klokken 22:17
Den burde det, for den reagerer på veldig mye annet som ikke kan forklares med radaren. Og... Det er 2020, ikke 2016.

Selvsagt burde den det - hvis den er sikker på at det er et stort, fremmed objekt i veibanen. Problemer er når objektet er av en art som gjør at bilen ikke er sikker. Det er jo der problemet ligger, ikke hva den skal gjøre når den først detekterer et stort objekt i veibanen.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emmern

Sitat fra: RuneW på torsdag 18. juni 2020, klokken 13:06
Sitat fra: emmern på onsdag 17. juni 2020, klokken 22:17
Den burde det, for den reagerer på veldig mye annet som ikke kan forklares med radaren. Og... Det er 2020, ikke 2016.

Selvsagt burde den det - hvis den er sikker på at det er et stort, fremmed objekt i veibanen. Problemer er når objektet er av en art som gjør at bilen ikke er sikker. Det er jo der problemet ligger, ikke hva den skal gjøre når den først detekterer et stort objekt i veibanen.
som den gjør med alt annet - ghost brake / "real" brake. virker som den stopper for for alt annet den er usikker på, feks stiplet linje på skrå over i et begynnende taxi felt
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Sitat fra: emmern på torsdag 18. juni 2020, klokken 13:53
virker som den stopper for for alt annet den er usikker på, feks stiplet linje på skrå over i et begynnende taxi felt
Det er skumle saker! Men er vel kanskje en oppmerking som bare brukes i Norge?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: emmern på torsdag 18. juni 2020, klokken 13:53
Sitat fra: RuneW på torsdag 18. juni 2020, klokken 13:06
Sitat fra: emmern på onsdag 17. juni 2020, klokken 22:17
Den burde det, for den reagerer på veldig mye annet som ikke kan forklares med radaren. Og... Det er 2020, ikke 2016.

Selvsagt burde den det - hvis den er sikker på at det er et stort, fremmed objekt i veibanen. Problemer er når objektet er av en art som gjør at bilen ikke er sikker. Det er jo der problemet ligger, ikke hva den skal gjøre når den først detekterer et stort objekt i veibanen.
som den gjør med alt annet - ghost brake / "real" brake. virker som den stopper for for alt annet den er usikker på, feks stiplet linje på skrå over i et begynnende taxi felt

Hehe, ok, jeg gir meg. Hvis du vet hva bilen er usikker på og ikke, så er du mye bedre informert enn meg og jeg har ikke så mye mer å bidra med i denne diskusjonen :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA