Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønsker til nye programvareoppdateringer fra Tesla

Startet av tgmachine, fredag 29. mai 2020, klokken 21:12

« forrige - neste »

Vesel

Sitat fra: JorEl på søndag 31. mai 2020, klokken 23:19
-Åpne og lukke vinduer fra APP.
Automatisk delvis åpning av vinduene når innetemperaturen stiger over et visst nivå hadde også vært fint. Og lukking når temperaturen synker igjen.

Dessuten burde det bli mulig å endre ladeinnstillingene i appen. Dvs scheduled charging og det der, og ladehastighet.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjokomelk

Kan åpne vinduer på Model X fra 2017 med appen ihvertfall...
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

#19
Da er det vel bare på S det ikke er mulig. Eller er det på grunn av soltak?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 02. juni 2020, klokken 08:40
Kan åpne vinduer på Model X fra 2017 med appen ihvertfall...

Ja, men idiotisk nok e det kun ventilering. Altså vindu går ned ca 2-3 cm, men IKKJE mulig å lukke det igjen fra app. Og akkurat DET e temmelig teit.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

cra

Sitat fra: Øggen på tirsdag 02. juni 2020, klokken 10:49
Ja, men idiotisk nok e det kun ventilering. Altså vindu går ned ca 2-3 cm, men IKKJE mulig å lukke det igjen fra app. Og akkurat DET e temmelig teit.

Like greit at muligheten ikke er der på min TMS med andre ord. Å kunne lukke er mye viktigere enn å åpne, i alle fall her på Sunnmøre!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tgmachine

Gjøsses. Denne tråden ble fort veldig aktiv, morsomt!

Forøvrig kunne jeg også godt tenke meg de sluttet med spill nå. Bryr meg ikke når jeg får Fallout Shelter og TRAX forbedringer (er på 2020.16.2.1). Vil heller ha muligheten til å justere mer på bilen, se flere innstillinger, se flere detaljer. Det holder med spill nå...

-tgmachine

trykkertor

Sitat fra: Øggen på tirsdag 02. juni 2020, klokken 10:49
Ja, men idiotisk nok e det kun ventilering. Altså vindu går ned ca 2-3 cm, men IKKJE mulig å lukke det igjen fra app. Og akkurat DET e temmelig teit.
Hmm... Model 3 har mulighet for ventilering, og å lukke igjen fra app.

trykkertor

Jeg ønsker følgende funksjon i kommende software.
(Siden Musk liker filmreferanser, og nerding i software.)
Hver gang bilen min fantombremser, og det er ofte, så burde den spille av et sample i høyttalerne hvor bilen sier: "I see dead people."
Den Model 3 jeg har ser jo farer over alt, er dritredd lastebiler i nabofilen, synes skygger fra bro og tunnel er skummelt, og generelt oppfører seg rimelig nervøst på vestlandsveiene.

Jeg hadde standard cruise control, da bilen var ny. Den ble så oppgradert "gratis(?)" med adaptiv cruise control, som jeg ikke liker å bruke av hensyn til de bak, passasjerer og mitt eget hjerte.
Er nesten villig til å betale 5.000,- for å få tilbake gamle cruise control.

silence

#25
Mange gode forslag! Som sylfersk elbilist har jeg bare rukket å lese grundig gjennom dette forumet som forberedelse, og for å debutere her på forumet så er følgende det jeg har kommet på av ønskefunksjoner så langt:

- Native iPadstøtte for appen
- At automatisk heving/senking av luftfjæringen blir smartere (virker for meg som justeringen trigges uavhengig av kjøreretning - unødvendig å heve rett før man går fra grus/snø/osv til asfalt, selv om den justerer seg ned igjen etter hvert som hastigheten stiger)

Edit: Skriveleifer
2020 Tesla Model X LR (levert 26/3-20)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA