Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Peugeot e-Traveller kommer til Norge i oktober.

Startet av Amatøren, torsdag 04. juni 2020, klokken 11:09

« forrige - neste »

Amatøren

Sitat fra: TU.noPEUGEOT E-TRAVELLER

Om fire måneder kan du få en niseters elbil

Peugeot e-Traveller kommer til Norge i oktober.


Peugeot e-Traveller skal leveres til det norske markedet i oktober. (Foto: Peugeot)

PER ERLIEN DALLØKKEN ELBIL 4. JUNI 2020 - 10:04

Elbilkjøpere får stadig en bredere produktportefølje å velge i. Nå nærmer det seg levering for en modell som kan tilfredsstille selv de aller største familiene, eventuelt drosjenæringa.

Peugeot e-Traveller kommer med opptil ni seter og plass til 1.500 liter bagasje.

Den blir tilgjengelig i oktober i år, altså før Toyota-tvillingen Proace.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

sjokomelk

Sevel skal vel lage denne for alle merkene til PSA og Toyota? Så den burde vel etterhvert bli tilgjengelig som Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro og Toyota ProAce pluss personbilutgavene av disse.
Og den er også bygd på EMP2-plattformen som Partner/Berlingo som de også har annonsert i elektrisk utgave.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

RJK

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 04. juni 2020, klokken 11:55
Sevel skal vel lage denne for alle merkene til PSA og Toyota? Så den burde vel etterhvert bli tilgjengelig som Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro og Toyota ProAce pluss personbilutgavene av disse.
Og den er også bygd på EMP2-plattformen som Partner/Berlingo som de også har annonsert i elektrisk utgave.

Opel Vivaro vet vi kommer, og samme med Toyota ProAce. Som vi ser, blir Peugeot sin hetende E-Traveler. Så da er det bare å stål sette seg for Citron sin versjon og. Endelig, selv om jeg synes rekkevidden er for liten, og med 30-80 % på 45 minutter, så blir den alt for treg til å lynlade i tillegg.

Veldig synd, for jeg så virkelig frem til å se prisene, og se om de blir billige nok, noe de sannsynligvis ikke blir. Men da vil de kanskje bli aktuelle når de kommer som bruktbiler etterhvert.

EQV kan se ut som den havner rundt 700 K basert på pris i Tyskland, og vil få 385 km etter WLTP, og 10-80 % på 45 minutter, som er langt bedre ladetider, på større batteri. Da bør de med mindre batteri og av billigere merker, havne i prisleiet 550-600 K. Helst lavere, men det tviler jeg på skjer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Alle PSA modellene + Toyota vil komme først med varebiler og deretter i personbilutgaver, men regn med å se 2021 før de kommer i volum.

De mindre utgavene av både varebiler og respektive personbilutgaver følger ett år senere - alle på EMP2 plattformen. Ryktene om en EMP2 V4 plattform for DS 4 e-Tense, Peugeot e-3008 og andre PSA derivater er også spennende, helst om gir mulighet for å levere større batteripakker enn 50kWh.

Lurer på om Renault holder tidsplanen med nye Kangoo ZE (som får derivat i MB eCitan og muligens Nissan eNV250 + personbilutgaver i etterkant) for høst 2020 eller om det blir volum i 2021 også for disse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA