Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Xpeng P7 konfigurator på engelsk

Startet av MooCow, onsdag 03. juni 2020, klokken 19:49

« forrige - neste »

chargedup

Fin nettside, de satser nok mer og mer internasjonalt framover.
Er redd prisen på 4x4 kan bli høy hvis importøren tar like mye påslag i Norge som på G3 (toppversjonen koster 263' i Kina og 419' i Norge). Med samme prosentpåslaget vil toppversjonen P7 med 4x4 (koster 467' i Kina) ende på ca 750' i Norge.

NB: I prislisten til P7 står det nevnt at prisen er før insentiver, mens det i prislisten til G3 er salgsprisen (sannsynligvis etter insentiver) og jeg har lite kunnskap om kinesiske elbilintensiver. Regnestykket over er derfor basert på hva G3 koster i Kina vs Norge uten å ta hensyn til de insentiver som evt finnes i Kina.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

MooCow

Sitat fra: chargedup på torsdag 04. juni 2020, klokken 10:08
Fin nettside, de satser nok mer og mer internasjonalt framover.
Er redd prisen på 4x4 kan bli høy hvis importøren tar like mye påslag i Norge som på G3 (toppversjonen koster 263' i Kina og 419' i Norge). Med samme prosentpåslaget vil toppversjonen P7 med 4x4 (koster 467' i Kina) ende på ca 750' i Norge.

NB: I prislisten til P7 står det nevnt at prisen er før insentiver, mens det i prislisten til G3 er salgsprisen (sannsynligvis etter insentiver) og jeg har lite kunnskap om kinesiske elbilintensiver. Regnestykket over er derfor basert på hva G3 koster i Kina vs Norge uten å ta hensyn til de insentiver som evt finnes i Kina.

Tenker det samme, vert nok for dyrt for ein relativt ny bilprodusent. Når Tesla kom til Norge var jo dei billigare samt at dei ikkje hadde noko konkurranse.

nilka

Ja jeg var klar med kortet og skulle bestille xpeng G3. Utrolig fin bil, men den ble rett og slett alt for dyr. Når man så kinaprisen forventet jeg noe mellom 320-360 for fullt utstyrt bil. Dette inkluderte det norske «vi-har-nok-penger» påslaget. Så var startprisen 398.000. Og dette var uten leveringskostnader og vrakpant. Når jeg i tilleg skulle ha vinterdekk endte vi på 430.000. Det er samme som Tesla Model 3 etter siste prisoppgang.

Rett og slett alt for dyrt. På sofware og sensorer er de kanskje likestilt eller muligens xpeng et par millimeteren foran men på ren bilytelse er jo Tesla i en annen liga og generelt på komforten som setevarmere flere justeringsmulighetene for rygg og sitteposisjon osv. Og når man tar chademo vs teslas superlading kan ikke lenger prisen forsvares.

Det er synd for jeg liker xpengs tilnærming svært godt. For jeg vil ha en datamaskin på hjul men har ikke behov for aksellerasjon fra 0-100 på 3,5 sekunder eller topphastighet på 250km/t. Jeg er strålende fornøyd med topphastighet på 150km/t og 0-100 på 8 sekunder.

MooCow

Sitat fra: nilka på fredag 05. juni 2020, klokken 15:47
Ja jeg var klar med kortet og skulle bestille xpeng G3. Utrolig fin bil, men den ble rett og slett alt for dyr. Når man så kinaprisen forventet jeg noe mellom 320-360 for fullt utstyrt bil. Dette inkluderte det norske «vi-har-nok-penger» påslaget. Så var startprisen 398.000. Og dette var uten leveringskostnader og vrakpant. Når jeg i tilleg skulle ha vinterdekk endte vi på 430.000. Det er samme som Tesla Model 3 etter siste prisoppgang.

Rett og slett alt for dyrt. På sofware og sensorer er de kanskje likestilt eller muligens xpeng et par millimeteren foran men på ren bilytelse er jo Tesla i en annen liga og generelt på komforten som setevarmere flere justeringsmulighetene for rygg og sitteposisjon osv. Og når man tar chademo vs teslas superlading kan ikke lenger prisen forsvares.

Det er synd for jeg liker xpengs tilnærming svært godt. For jeg vil ha en datamaskin på hjul men har ikke behov for aksellerasjon fra 0-100 på 3,5 sekunder eller topphastighet på 250km/t. Jeg er strålende fornøyd med topphastighet på 150km/t og 0-100 på 8 sekunder.

Dyraste G3 har vel fleire innstillingar på setet samt ventilasjon og, men høyrest litt kjedleg ut om det er som du seier berre ei innstilling for varme i seta  :-\ og ellers så er det jo same problemet som Model 3 at det ikkje er varme i rattet, men reknar med at han ihvertfall har fungerande vindaugsviskarsensor samt eigen hendel for å betjena dette :)

Toppmodellen til G3 har jo og dessverre det fjollete kameraet som i i tillegg gjer at ein ikkje kan ha takstativ :-O Hengarfeste, Chademo og relativt treig er og ting som trekk ned.

nilka

G3 har en korsryggstøtte i toppmodellen på førerside, men ikke på passasjersiden. Den har også kun ventilasjon på førersetet ikke for passasjersetet.

Som du sier på en del områder rett og slett kjipere. Men svært lik pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA