Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konfigurator oppdatert

Startet av storeulv, onsdag 03. juni 2020, klokken 07:41

« forrige - neste »

storeulv

Når er konfigurator på hjemmesidene oppdatert med nye priser og pakkeløsninger.

Har ikke full og hel oversikt enda, men det ser ut til at basismodellen har en relativt sett høyere prisøkning enn pakkeløsningene, og så skriver de at kundefordel for basismodellen er kr 79 000,-. Det KAN tyde på at basismodellen i Norge har noe ekstrautstyr inkludert som ikke er normalt i andre land, men dette kan jeg ikke bekrefte.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

jokr

#1
Om det som ligger der nå stemmer er det jo en økning på mer en 12%. Jeg spekket en bil i går, da var S Line 50 Quattro priset til 557600, i dag er starter den på 681700. Det er opp 130' og en økning på 23%!!!!!

Har sendt mail til Møller med spm om dette er reelt
2018 Nissan Leaf Tekna

Radial

Nå er euro på vei mot normale nivåer...mon tro om de senker prisene igjen?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

odahle

Sitat fra: Radial på torsdag 04. juni 2020, klokken 09:16
Nå er euro på vei mot normale nivåer...mon tro om de senker prisene igjen?
Hehe, jeg ville ikke holdt pusten. Det har jeg svært lite tro på at skjer.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Radial

Sitat fra: odahle på torsdag 04. juni 2020, klokken 11:03
Sitat fra: Radial på torsdag 04. juni 2020, klokken 09:16
Nå er euro på vei mot normale nivåer...mon tro om de senker prisene igjen?
Hehe, jeg ville ikke holdt pusten. Det har jeg svært lite tro på at skjer.

Nei, skjer nok lite før BYD tang og TMY kommer, da blir konkurransen i dette markedet mye hardere.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

storeulv

Det kan jo være at valutasvingningene bare fremskyndet en planlagt prisøkning også. Ved å drive en aggressiv prising i introduksjonsfasen fikk man mange biler ut på veien, og mange biler på veien er jo markedsføring i seg selv. I så fall vil et høyere prisnivå være den kommende normalen for e-tron. Da kan man senere forsvare et høyere prisnivå for Q4 når den lanseres. Audi er jo et av premium-merkene.

Det sier jo sitt at Volvo med sin XC40 legger seg på 600' for en noenlunde fornuftig utstyrt utgave, altså en mye mindre bil til samme pris som en e50.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA