Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dødgang i ratt og fukt under panser etter bilvask

Startet av Skaunissen, tirsdag 02. juni 2020, klokken 22:54

« forrige - neste »

Skaunissen

Heisann

Har kjøpt en 5 år gammel Leaf hos Nissan-forhandler i Trondheim. Bilen er grei, men det er et par ting som plager meg.

Når jeg vasker bilen (på bensinstasjon) kommer det vann inn under panseret. MYE vann vil jeg påstå. 12v-batteriet har masse irr på ene polen som jeg antar er pga alt vannet. Forhandler sier dette er normalt. Er det virkelig det?

Når jeg kjører i 80+ så må jeg ofte korrigere med rattet for å holde bilen i kjørefeltet. Slik er det ikke med min andre bil (skoda octavia). Forhandler tviler på at det er noe galt, men de skal prøvekjøre den en dag. Noe jeg må leve med tror dere? Det er ganske irriterende.

Takk for svar :)

kaiat

Sjekk dekktrykk først med tanke på vingling. Ellers kan det jo være slitasje i forstillingskomponenter.

Vann i motorrommet tør jeg ikke uttale meg om. Det er jo ikke tett så noe vann vil komme inn, men hvor mye vann som er normalt vet jeg ikke.

Powerflux

[quote author=Skaunissen link=topic=51901.msg900598#msg900598 date=1591131265
Når jeg kjører i 80+ så må jeg ofte korrigere med rattet for å holde bilen i kjørefeltet. Slik er det ikke med min andre bil (skoda octavia). Forhandler tviler på at det er noe galt, men de skal prøvekjøre den en dag. Noe jeg må leve med tror dere? Det er ganske irriterende.

Takk for svar :)
[/quote]
På min var begge endeleddene fullstendig toast og bilen oppførte seg som om man kjørte i fiskepudding. Disse ble byttet på ca 130000 km.
Bilen ble bedre men ikke fullgod. Derfor ble også begge nedre bærebruer byttet. Disse kommer ferdig med foringer og nedre bærekule. I samme slengen ble lenkearmene til stabstaget også tatt.
Resultatet ble nærmest ny bil og ikke minst, skranglingen ble borte :+1:
Dette er lett å bytte selv og prisen er svært overkommelig!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA