Hei Homecast
Nå er vil litt utenfor trådstaters opprinnelige tema, men svarer, og så kan du legge ballen med manglende vern hos Easee død. Fortell gjerne dine kollegaer det også, så slipper vi at dere feilinformerer både samarbeidspartnere og sameier/borettslag.
Easee er utviklet og produsert for å tilfredsstille følgende standarder:
EN/IEC 61000-6-2 (2005)
EN/IEC 61000-6-3 (2007 / 2011)
EN/IEC 61000-32 (2014)
EN/IEC 61000-3-3 (2013)
EN/IEC 60529-1 (1999 / 2013)
EN/IEC 60950-1 (2009 / 2013)
EN/IEC 62955 (2018)
EN/IEC 61009 (2010 / 2012 / 2013)
EN/IEC 60950-22 (2005)
EN/IEC 61851-1 (2010 / 2017)
EN/IEC 61851-22 (2001)
EN/IEC 62196-1 (2014)
EN/IEC 62196-2 (2017)
Radio Equipment Directive 2014/ 53/EU
ROHS directive 2011 /65/EU
CE
Implisitt i dette ligger det krav til diverse vern, og Easee fant det vel da ikke nødvendig å presisere dette.
Easee bruker TüV SüD, som også ZapTec bruker, for å kvalitetssikre og godkjenne sine produkter. TüV SüD ville aldri ha gått god for et produkt som ikke tilfredsstiller standardene.
Det er utarbeidet en egenerklæring på kortsluttningsstrøm, som jeg tipper ble sendt til NK64 som forberedelse til komitebehandlingen:
https://easee-international.com/no/wp-content/uploads/2020/07/Erkl%C3%A6ring-merkestr%C3%B8m_Easee_NO.pdfJeg reklamerer ikke for et produkt, men forklarer litt om hvordan Circle K legger opp "Easee Ready" da "Zenith" var inne på denne løsningen, og den er relativt ny/ukjent i markedet. Det er riktignok en hårfin ballanse mellom reklame og informasjon, men jeg tror det er flere som leser denne tråden som synes dette er interessant.
Jeg legger inn alle inlegg med fullt navn, og flagger også hvor jeg jobber, slik at det ikke skal være noen tvil om at det er en potensiell konflikt som lesere må være oppmerksom på. Jeg har skrevet over 2400 innlegg under fullt navn siden jeg startet elbilforumet i 2005, og tenker å fortsette med det.
På forumet uttaler jeg meg alltid som privatperson, men kan fortelle hva min arbeidsgiver gjør, og håper på den måte å bidra til å gjøre overgangen til elektrisk transport så lett som mulig. Selv om jeg jobber et sted, fratar det meg derimot ikke min grunnlovsregulerte rett il å fronte egne meninger, som ikke nødvendigvis er min arbeidsgivers.
Siden du skriver at du også jobber med ladeløsninger, hadde det vært fint for oss alle å vite hvor du jobber. Legg det inn i profilen din, slik at vi alle kan se hvor du jobber! Da kan vi raskt se om det er noen interessekonflikter eller om det er en skjult agenda, og i såfall vurdere dine innlegg med det i bakhodet.
Hilsen
Lars C. Krogenæs
Som alltid uttaler seg som privatperson på elbilforumet.