Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tapp for låsing av ladekontakt

Startet av Morten L, mandag 01. juni 2020, klokken 23:17

« forrige - neste »

Morten L

Vet ikke om dette er tatt opp før, men opplevde i kveld å ikke få inn støpsel i bilens ladekontakt. Låsetappen inne i kontakt stod ute. Jeg prøvde å låse og låse opp, starte bilen osv. men tappen stod fortsatt ute. Tok da en skrutrekker og dyttet den forsiktig inn. Da fikk jeg støpsel inn og heldigvis fungerte låsemekanismen etter det. Men dette er jo kritisk hvis den låser seg med støpsel i eller at lading ikke er mulig. Har noen erfart det samme?

Orbit

Det er nødutløser for kabel under panseret, samt også utløser for ladeluken. Lurt å finne ut hvor de er før du trenger det! Men ikke prøv utløser for ladeluke uten at du trenger det, da du må på verksted for å koble den inn etterpå. Vet ikke om det samme gjelder kabelutløseren også.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

storeulv

På Egolfen opplevde jeg et par ganger at låsetappen hang igjen sånn at jeg ikke fikk ut kabelen. Da var trikset å trykke og holde på opplåsningsknappen på fjernkontrollen i minst 3 s om jeg ikke husker feil. Det var vel VW support som fortalte meg om dette en _litt_ stresset morgen der jeg som vanlig hadde for liten tid til noe som helst, men det funket.

Har dette vært testet på etron også? Ville jo ikke være HELT sjokkerende om det er likheter... :)
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA