Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offentlige 22KW ladestasjonen

Startet av origami, fredag 29. mai 2020, klokken 12:25

« forrige - neste »

origami

Hvordan få det beste ut av den offentlige 22KW ladestasjonen? Med vanlig type1 kabel er den begrenset til 3.5 kw. (Peugeot iOn 2015)

Er det en kabel for å bruke hurtiglader på venstre side (CHAdeMO)?

takk

Polestar

Nei, den løsningen er bare til å glemme.

Det finnes riktignok mobile DC-ladere som kunne fungert, men disse koster mer enn bilen din er verdt, og er neppe noe du vil la stå ubevoktet ved et offentlig ladepunkt.

Eksempl:
https://www.designwerk.com/en/mobile-dc-charger-22-kw-mdc22/
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

engolf

Om jag inte tar fel så är laddporten på höger sida av bilen (type1) är för AC,
och porten på vänster sida (chademo) är för DC-ström.

origami


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA