Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading 2019 Model S Raven med CCS

Startet av Joachim@sancon.no, fredag 29. mai 2020, klokken 07:52

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Skal hente min 2019 model S i dag som har CCS Adapter Og skal være klargjort det CCS. Er det noen forskjell på ladehastighet på SUC V2 om jeg bruker gamle kablen eller den nye med CCS adapteret?

Eller er det kun på V3 stasjoner og andre Native CCS ladere det har noen hensikt?

sjokomelk

Ingen forskjell på SuC v2. Er kun på v3 og native CCS-ladere du vil trenge det.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Joachim@sancon.no

Sitat fra: sjokomelk på fredag 29. mai 2020, klokken 08:15
Ingen forskjell på SuC v2. Er kun på v3 og native CCS-ladere du vil trenge det.

Da spørs det om det adapteret vil bli særdeles lite brukt. :)

jkirkebo

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 29. mai 2020, klokken 08:20
Sitat fra: sjokomelk på fredag 29. mai 2020, klokken 08:15
Ingen forskjell på SuC v2. Er kun på v3 og native CCS-ladere du vil trenge det.

Da spørs det om det adapteret vil bli særdeles lite brukt. :)

Alle nye SuC bygges kun med v3 og flere av de gamle oppgraderes med v3-uttak. På sikt vil nok mer eller mindre alle S og X få bruk for CCS-adapter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joachim@sancon.no

Har de startet oppgradering i Norge? Trodde det bare var den på Liertoppen som hadde V3 i dag.


jkirkebo

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 29. mai 2020, klokken 13:15
Har de startet oppgradering i Norge? Trodde det bare var den på Liertoppen som hadde V3 i dag.

De nye på Aksdal blir v3. Langrønningen er alt under bygging med v3, og alt annet nytt blir også v3 (Tvedestrandm Hadeland, Nord-Norge osv.).

Det er vel ikke snakk om oppgradering av eksisterende stolper, men at ved utvidelse til flere stolper blir alle nye v3. Kjipt å komme til SuC uten adapter og så er de 8 gamle v2-stolpene opptatt av andre S/X uten adapter mens de 24 nye v3-stolpene har masse ledig kapasitet? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA