Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ekstralys og tetting av ubrukt DT-kabelstump

Startet av Knut Sigurd By Råberg, torsdag 28. mai 2020, klokken 22:41

« forrige - neste »

Knut Sigurd By Råberg

Første post på forumet her. Helt ferskis og overtar første elbil om ei knapp uke, Nissan e-NV200 5-seter. Lysene på bilen er jo talglys, og med turer til svigers må det lys til (hmmm...merker at jeg hadde hatt en unnskyldning til å ikke dra, men svigerfar lokker med likør...)

Har kjøpt meg en LED-bar for å montere, og det meste er klart for å få alt i orden nå, men så er det én ting jeg funderer litt på. Jeg har kjøpt et sett hvor det er to DT-kontakter, mens jeg skal kun bruke den ene. Jeg ønsker litt å beholde muligheten for å koble til to lykter på sikt, men da bør jeg nok tette den ene pluggen litt mtp fukt. Er det noen som har noe erfaringer med dette og som kan dele litt hvordan det er gjort? I verste fall så går jeg bananas med elektrikertape, men om det fins en litt finere løsning vil jeg gjerne høre om det..

cra

Det første som slår meg er å prøve å finne en slik plugg hos nærmeste høgger og bare tette den med silikon og plugge i "blindpluggen" på den du ikke bruker. Også mulig det finnes blindplugger å få kjøpt til formålet?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Finnes også noe som heter liqued tape som ville tettet, men kan være kranglete å fjerne i etterkant.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Knut Sigurd By Råberg

Har leita litt etter DT-kontakter å sette på, men har så langt ikke hatt noe hell med det dessverre.. Om JEg finner så tetter jeg sikkert ledninggsida på den jeg skal bruke til å tette med silikon. Så langt er det eneste jeg har funnet vært andre typer kontakter..

Liquid tape er jo besnærende, men målet er såklart å få det av på et tidspunkt og, så da utgår nok det.. Tipper jeg ender med et ukjent antall runder el-tape og en krympestrømpe eller to..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA