Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

16A kabel på 20A kurs

Startet av raathass, onsdag 16. september 2020, klokken 20:10

« forrige - neste »

raathass

Hei.

Er det noe fysisk/elektrisk som forhindrer ladeboksen i å levere mer enn 16A når den har tilkoblet en kabel som er konstruert for 16A?

/r

sjokomelk

Hva er det du spør om? Hvilken kabel? Tenker du på Type2-kabelen mellom bil og ladestasjon? Eller kabelen som mater ladestasjonen fra sikringskapet?

Hvis du tenker på Type2-kabelen mellom bil og ladestasjon - ja, der ordner ting seg selv til å begrense strømmen til minste felles multiplum av bil, kabel og ladestasjon. Dette gjøres gjennom J1772-protokollen vha. motstander i kabel og signaler mellom bil og ladestasjon.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jkirkebo

Sitat fra: raathass på onsdag 16. september 2020, klokken 20:10
Hei.

Er det noe fysisk/elektrisk som forhindrer ladeboksen i å levere mer enn 16A når den har tilkoblet en kabel som er konstruert for 16A?

/r

Hvis du tenker på Type 2 kabler så finnes det ikke 16A kabler. Standarden spesifiserer trinnene 13A, 20A og 32A. Det som selges som "16A kabler" er egentlig 20A kabler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

raathass

Takk.

Det er snakk om Type2, ja.  Det betyr at det holder med en 16A kabel, det er en fordel da de er mer håndterlige enn 32A, men ser nå at utvalget 16A-kabler med 3 faser er ganske begrenset.


/r

elektrolux

#4
Trenger du så mange 16A 3 fase kabler? Vi har satset på 2 varianter, begge 6m der den ene er fra Duosida og den andre fra Ratio.

Selvfølgelig til Elbilhjelpen.no pris.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA