Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd fra høyre hjuloppheng bak

Startet av Johnny, lørdag 15. februar 2014, klokken 19:43

« forrige - neste »

scoot

Skriker jo stabstag lange veier av dette. Uavhengi av hva det er så skal det ikke være der, og det er ( i mine øyne ihvertfall ) ikke normalt at en ny bil lager klunkelyder - uavhengi av prisklasse egentlig. Men hvertfall ikke en såpass dyr bil.

Dette rydder de helt sikkert opp i hvis du sender den inn.
2009 Revai

Johnny

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:43
Re johnny

Har du luft eller standard fjæring ?

Luftfjæring!

Min erfaring fra mer konvensjonelle biler tilsier stabilisatorstag ja. Lyden kommer når underlaget forsvinner for hjulopphenget.
TMS og eGolf.

Johnny

Sitat fra: BryneS på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:43
Be Tesla sjekke boltene for justering av toe på bakhjulene. Det har vært en servicebulletin på dette tidligere.
Løse bolter = toe out = ødelagte bakdekk på kort tid.

Er litt opptatt av denne problemstillingen, og sammenhengen har også streifet tankene mine.
TMS og eGolf.

Kallagtunet

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:06
Sitat fra: petersv på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:04
Dere må ha vært snille barn siden dere fikk så mange utropstegn fra julenissen. Bruk dem med omhu, ikke spis alt godiset på en gang. ;)

Konstruktivt .... Sukk..

Er det ikke flott å se hvordan TOCN kjører saken og ordner opp på vegne av Tesla eierne. Mr Musk skjelver nok i buksa nå...

Jepp ironi alarmen går!

Teslanewbie

#19
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 16. februar 2014, klokken 09:05
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:06
Sitat fra: petersv på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:04
Dere må ha vært snille barn siden dere fikk så mange utropstegn fra julenissen. Bruk dem med omhu, ikke spis alt godiset på en gang. ;)

Konstruktivt .... Sukk..

Er det ikke flott å se hvordan TOCN kjører saken og ordner opp på vegne av Tesla eierne. Mr Musk skjelver nok i buksa nå...

Jepp ironi alarmen går!

Reagerte også på dette usaklige og barnslige innlegg fra TOCN,  isteden for å ta dette alvorlig og reagere på hvordan representanter for tesla avfeier et unaturlig ulyd med setningen at det er på alle biler , uten nærmere forklaring forøvrig...

Dessverre ser jeg alt for ofte at mennesker søker posisjoner i ulike foreninger for å få egne fordeler isteden for å være lojale ovenfor sine medlemmene som de  representerer ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

#20
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. februar 2014, klokken 11:00
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 16. februar 2014, klokken 09:05
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:06
Sitat fra: petersv på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:04
Dere må ha vært snille barn siden dere fikk så mange utropstegn fra julenissen. Bruk dem med omhu, ikke spis alt godiset på en gang. ;)

Konstruktivt .... Sukk..

Er det ikke flott å se hvordan TOCN kjører saken og ordner opp på vegne av Tesla eierne. Mr Musk skjelver nok i buksa nå...

Jepp ironi alarmen går!

Reagerte også på dette usaklige og barnslige innlegg fra TOCN,  isteden for å ta dette alvorlig og reagere på hvordan representanter for tesla avfeier et unaturlig ulyd med setningen at det er på alle biler , uten nærmere forklaring forøvrig...

Dessverre ser jeg alt for ofte at mennesker søker posisjoner i ulike foreninger for å få egne fordeler isteden for å være lojale ovenfor sine medlemmene som de  representerer ...

Her tar det av. Det var humor, for de som ikke tok den :) Jeg talte godt og vel 40 utropstegn på 4 poster. Det var ny rekord for meg iallefall :)

Edit: Det opprinnelige innlegget var offtopic (hvis det ikke er rom for litt satire.) Så det er meg ikke imot om det flyttes til OT-tråden i likhet med den påfølgende diskusjonen.

Newbie, du kan godt få "mine fordeler" hvis du vil. Jeg ser dessverre at folk klager og står i, men når det kommer til stykket er de ikke interessert i å ta i et tak for felleskapets beste. Vi har ikke akuratt en kø av lystne som vil hjelpe til og ta ansvar. Nok syting fra min side, du vet hvor du kan melde deg hvis du vil hjelpe til, du er hjertlig velkommen :)

Teslanewbie

#21
Sitat fra: petersv på søndag 16. februar 2014, klokken 11:05
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. februar 2014, klokken 11:00
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 16. februar 2014, klokken 09:05
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:06
Sitat fra: petersv på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:04
Dere må ha vært snille barn siden dere fikk så mange utropstegn fra julenissen. Bruk dem med omhu, ikke spis alt godiset på en gang. ;)

Konstruktivt .... Sukk..

Er det ikke flott å se hvordan TOCN kjører saken og ordner opp på vegne av Tesla eierne. Mr Musk skjelver nok i buksa nå...

Jepp ironi alarmen går!

Reagerte også på dette usaklige og barnslige innlegg fra TOCN,  isteden for å ta dette alvorlig og reagere på hvordan representanter for tesla avfeier et unaturlig ulyd med setningen at det er på alle biler , uten nærmere forklaring forøvrig...

Dessverre ser jeg alt for ofte at mennesker søker posisjoner i ulike foreninger for å få egne fordeler isteden for å være lojale ovenfor sine medlemmene som de  representerer ...

Her tar det av. Det var humor, for de som ikke tok den :) Jeg talte godt og vel 40 utropstegn på 4 poster. Det var ny rekord for meg iallefall :)


Jeg talte 12 ,  det er langt fra 40...  ::)


Ro ro ro ...  :)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Spinner

Noen som fikk svar på hva dette var? Tror jeg har en tilsvarende lyd...

Johnny

Sitat fra: Sbr på fredag 24. april 2015, klokken 14:17
Noen som fikk svar på hva dette var? Tror jeg har en tilsvarende lyd...

Den ble egentlig borte av seg selv. Definitivt borte etter DU byttet.
TMS og eGolf.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA