Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro - leveringstid ?

Startet av Rævedilter, onsdag 27. mai 2020, klokken 07:26

« forrige - neste »

Rævedilter

Sambuer må ha seg ny bil snart, og eg ser vel på e-Niro som det beste kjøpet i markedet i dag til hennes bruk.
Men; estimert/virkelig leveringstid; kvar finner ein det?
Finner diverse stengte reservasjonslister, men lite om faktiske leveringstider/kø.
Snakker me om til vinteren om ein bestiller nå? 
Momsspøkelset lurer også bak neste sving.

Noldus71

Ifølge facebookgruppen Kia e-Niro Owners Group Norway går det svært sakte fremover... 10-20 biler som leveres pr måned og >1000 på venteliste.


Sent from my iPhone using Tapatalk
C-Zero 2016
Kia e-Niro 2019

Radial

Før Corona var det 6mnd ventetid sa BOS.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Nilea

Kia har i dag lovet å tømme ventelisten i løpet av 3-4 mnd.. alle skal skrive kontrakt i juni... etter det vil jeg anta det bare er å stikke i butikken å kjøpe en lagerbil? ;)

TB

De venter inn biler nå fremover. Jeg har en reservasjon, ble oppringt idag. Om jeg bestiller bil nå vil jeg få den levert i juli. Usikker, valgte å tenke litt på det, har Kona som fungerer godt, bare noe mindre bil. Niro koster nå ca 450 000, med det utstyrs nivå som de leverer med nå, men uten siste prisstigning.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Rævedilter

Takk for svar alle sammen.

Sitat fra: TB på onsdag 27. mai 2020, klokken 22:59
Niro koster nå ca 450 000, med det utstyrs nivå som de leverer med nå, men uten siste prisstigning.
Ser den ligger fra 380',- på heimesidene til Kia.
Er ikkje det korrekt eller er det kun prekonfigurerte dei leverer?

TB


Sitat fra: TB på onsdag 27. mai 2020, klokken 22:59
Niro koster nå ca 450 000, med det utstyrs nivå som de leverer med nå, men uten siste prisstigning.
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 28. mai 2020, klokken 07:30
Ser den ligger fra 380',- på heimesidene til Kia.
Er ikkje det korrekt eller er det kun prekonfigurerte dei leverer?

Spurte selger - og prisen var ca 450 000 - litt mindre uten soltak. De som kommer har nok en del utstyr, og dermed en noe høyere pris, samt dette er inkludert vinterdekk slik eg forstod. Dette er pris uten de siste 17 000 i prisstigning.

Jeg kommer nok ikke til å bestille - sikkert flere en meg som takker nei nå.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA