Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utstyr å anbefale til Model S?

Startet av emphezis, onsdag 27. mai 2020, klokken 00:54

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. juni 2020, klokken 01:45
Er 5 ruter på en S tillatt?

Den har to sideruter på hver side bak, så 5 ruter er fra B-stolpen og bakover
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Motorwatt

#46
Da så, men jeg oppfatter sidevinduer bak B-søylen som ett vindu.  Forøvrig betalte jeg 3.500.- uten baklykter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emphezis

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. juni 2020, klokken 07:40
Da så, men jeg oppfatter sidevinduer bak B-søylen som ett vindu.  Forøvrig betalte jeg 3.500.- uten baklykter.

Med 5 vinduer regnes også sidevinduene foran ja. De småvinduene bak telles ikke med. Og nei, er ikke tillatt. Så blir man stoppet må det av og bilen må vises på vegstasjon.

Jeg har fått tilbud fra 3 ulike firma i Trondheim, alle lå mellom 9 og 11 000 kroner for denne jobben.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

fonberg

Da må prisen ha gått opp en del. Mener jeg betalte 4.000,- for film fra B-stolpen og bakover hos Riis Bilglass på Lade høsten 2017.

OT: Jeg synes mørke sideruter foran er harry i tillegg til ulovlig, (liker å se om sjåfører ved siden av meg er obs på meg)

Annet utstyrstips: skuff til midtkonsollen, gjør den hylla mye mer praktisk (ting ramler bare ut der om man gir på ordentlig uten skuffen. Denne har god passform og kvalitet: https://teslatray.com/
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

emphezis

Sitat fra: fonberg på tirsdag 02. juni 2020, klokken 12:46
Da må prisen ha gått opp en del. Mener jeg betalte 4.000,- for film fra B-stolpen og bakover hos Riis Bilglass på Lade høsten 2017.

OT: Jeg synes mørke sideruter foran er harry i tillegg til ulovlig, (liker å se om sjåfører ved siden av meg er obs på meg)

Annet utstyrstips: skuff til midtkonsollen, gjør den hylla mye mer praktisk (ting ramler bare ut der om man gir på ordentlig uten skuffen. Denne har god passform og kvalitet: https://teslatray.com/

Husk at prisen jeg oppgir inkluderer chrome delete på hele bilen + soting av baklykter. :)

Enig i at veldig mørke ruter foran er harry.. jeg tenker 20 eller 35 % bak og kanskje 50 % på sidevinduene foran i tilfelle. Slik at det blir et skille (= mindre sjanse for å bli stoppet). 50 % er jo ikke spesielt mørkt...

Skuff har jeg nå bestilt, fant raskt ut at alt raser ut av det rommet ved akselerasjon... :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

fonberg

Sitat fra: emphezis på tirsdag 02. juni 2020, klokken 13:14
Sitat fra: fonberg på tirsdag 02. juni 2020, klokken 12:46
Da må prisen ha gått opp en del. Mener jeg betalte 4.000,- for film fra B-stolpen og bakover hos Riis Bilglass på Lade høsten 2017.

OT: Jeg synes mørke sideruter foran er harry i tillegg til ulovlig, (liker å se om sjåfører ved siden av meg er obs på meg)

Annet utstyrstips: skuff til midtkonsollen, gjør den hylla mye mer praktisk (ting ramler bare ut der om man gir på ordentlig uten skuffen. Denne har god passform og kvalitet: https://teslatray.com/

Husk at prisen jeg oppgir inkluderer chrome delete på hele bilen + soting av baklykter. :)

Enig i at veldig mørke ruter foran er harry.. jeg tenker 20 eller 35 % bak og kanskje 50 % på sidevinduene foran i tilfelle. Slik at det blir et skille (= mindre sjanse for å bli stoppet). 50 % er jo ikke spesielt mørkt...

Skuff har jeg nå bestilt, fant raskt ut at alt raser ut av det rommet ved akselerasjon... :)

:+1:

Jeg hadde 50% på rutene foran (og 20 bak B) på min forrige S, droppet film på rutene foran på den jeg har nå og har ikke savnet det.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

cra

Det virker som om politiet er frampå mtp soting for tida. Her omkring er det flere som har blitt stoppet pga soting foran, og i tillegg til 2.600,- i forlegg må de skrelle rutene på stedet før de får kjøre videre.

Kan fortøvrig anbefale å la liggende en billig regnponcho eller to i bilen. Greit å ha å hive over seg om man plutselig må ut og gjøre noe som potensielt kan grise til klærne, f.eks. om man skal sjekke noe i hjupoppheng e.l. med finklærne på, eller som jeg var så "heldig" å komme over; en halvt-ihjelkjørt katt som trengte hjelp til å slippe lidelsene. (Noen lenger framme i køa hadde kjørt på den, ikke jeg.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

VegarHenriksen

#52
Deler samme erfaring med at  :police: er veldig på nå for tiden når det gjelder solfilm. Vet om flere som har fått seg en smekk. På den andre siden så er de mindre opptatt av lysbruk, norgesmerke og sotete lykter  :o

Når det gjelder utstyr så kan jeg anbefale noen skikkelige gulvmatter. Har selv MAXpider sine og de har vært helt ypperlig i vinter. Tesla sine egne er nok også svært gode.
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

cra

Sitat fra: VegarHenriksen på onsdag 03. juni 2020, klokken 13:17
Når det gjelder utstyr så kan jeg anbefale noen skikkelige gulvmatter. Har selv MAXpider sine og de har vært helt ypperlig i vinter. Tesla sine egne er nok også svært gode.

Har Getec sine (er visstnok lik de originale, bare med annet klistremerke på). Godt fornøyd, og slike er et must om vinteren.  :+1: Har kjøpt fra samme leverandør til Leafen også. Absolutt verdt det; tøymatter duger ikke om vinteren heromkring i alle fall.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA