Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er det en 2019, eller 2020 modell?

Startet av Strøm Tycoon, tirsdag 26. mai 2020, klokken 20:43

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Har overtatt en bil registrert 11. Desember 2019, 10. siffer i chassisnummeret er "L". Så vidt jeg har fått med meg har 2019-modeller "K", og 2020-modeller "L".

Er dette da en 2019, eller 2020 modell om man senere skal annonsere og spør markedet?

Dette er en Performance, og den har de mørke 20-tommerne.

ladov

Det ryktes at VIN-nr ikke nødvendigvis er helt i rekkefølge. Skal du få et eksakt svar er nok det beste å kontakte Tesla og spørre dem direkte.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Vesel

Er det gjort noen endringer på bilen siden det kom her til lands i fjor?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

nosi1202

Kjenner ikke til Tesla på det område, men for tyske biler ville dette vært en 20 modell, registrert i 19. Annonsert som 20 modell, priset som 19 med mindre det er facelift eller andre vesentlige endringer
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Strøm Tycoon

Sitat fra: Vesel på tirsdag 26. mai 2020, klokken 22:08
Er det gjort noen endringer på bilen siden det kom her til lands i fjor?

Det skjer jo endringer løpende, så det er jo ikke godt å si hva de er foruten de åpenbare som mørke 20-tommere, andre stoffmatter, fastere seter og matte-delete i frunk. Skal være bedre støydemping også, men det skal jeg ikke si jeg klarer å høre.

Strøm Tycoon

Fant en VIN-dekoder, og i følge den er dette en 2020-modell. Endringen for dette (K -> L) kom i Desember 2019.

tmn

Av nysgjerrighet. Siden disse bilene ikke følger noe årsmodell slik som man er vant fra andre produsenter. Hva gir årsmodellen deg akkruat nu?
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

emurof

#7
Når jeg ser på kildekoden på siden så står det "Year: 2019" ved siden av VIN. Regner med det betyr at min er produsert i 2019 da.

Hvor finner jeg denne VIN-dekoderen?

Edit: Denne bekrefter 2019 på min i det minste:

https://teslatap.com/vin-decoder/

Hadde håpet å få en helt ny bil :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA