Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enda en fossilbilbrann!

Startet av Joachim, søndag 08. april 2012, klokken 08:59

« forrige - neste »

cra

https://www.side3.no/motor/gatebil-vidar-jobbet-i-garasjen---sa-kom-en-liten-gnist-6707113

Godt at det gikk bra med Vidar, men det viser hvor lite som skal til når man holder på med flytende drivstoff. En liten lekkasje og en gnist så er helvete løst.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SurSnasen

Sitat fra: cra på onsdag 21. november 2018, klokken 14:27
Godt at det gikk bra med Vidar, men det viser hvor lite som skal til når man holder på med flytende drivstoff. En liten lekkasje og en gnist så er helvete løst.

Jepp, elektrisitet møter fossilt brensel. Noen som har misforstått hybrid-konseptet...


HCO

Jeg antar dette er en fossilbil. Ganske kritisk når den tar fyr 6km inne i en tunnel. Og det er andre gang det skjer i samme tunnelen.
https://www.aftenposten.no/norge/i/7lkxaB/Bilbrann-i-tunnel-pa-Follobanen-slokket
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Myrknir

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Amatøren

Sitat fra: BudstikkaBilbrann på kjøpesenter

Av Kjetil Olsen Vethe
Publisert:29. mai 2019, kl. 18:28

Brannvesenet slukket like før klokken 18 en bilbrann på Trekanten kjøpesenter.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Rollep

Wow, en bilbrann :o

Kontakt NRK umiddelbart for her må det være på sin plass med ekstra nyhetssendinger ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hELgenen

Trodde dette var et elbilforum - vil ha bilbranner i elbiler - ikke vanlige biler - det er kjedelig

Elmo

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. mai 2019, klokken 12:15
Trodde dette var et elbilforum - vil ha bilbranner i elbiler - ikke vanlige biler
Ja, og her samler vi på fossilbilbranner som vi kan henvise til når elbilmotstanderene sier at elbier ofte brenner  :+1: ;) :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hELgenen

#85



Som elbileier er jeg opptatt av elbil og alt med elbil,også eventuelle utfordringer det måtte være med branner på disse. F.eks hvordan kan brann oppstå i elbil,hvordan slokke,hvor raskt brenner det,hvilke modeller et mest sårbare og event. Hvorfor slik at jeg vet det ved neste kjøp.

At det brenner i fossiler vet alle,det er tusenvis,ja kanskje hundretusenvis av slike branner på verdensbasis årlig. Å samle lenker på slikt høres sykt ut spør du meg.
Men så tror jeg ikke noe på dette elbilhater stemplet noen slenger ut heller. Jo de finnes sikkert,men de er er i ferd med å bli så sjeldne at vi bør bare glede oss over hver gang vi ser eller hører dem uttale seg,ikke kaste bort energi med å argumentere mot dem

cra

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. mai 2019, klokken 13:15
Men så tror jeg ikke noe på dette elbilhater stemplet noen slenger ut heller. Jo de finnes sikkert,men de er er i ferd med å bli så sjeldne at vi bør bare glede oss over hver gang vi ser eller hører dem uttale seg,ikke kaste bort energi med å argumentere mot dem

Hvor tror du disse haterne har blitt av da? Tullingene i kommentarfeltene våkner ikke opp en morgen og har tatt til vettet helt av seg selv. De har skjønt tegninga nettopp fordi vi utrettelig har argumentert mot dem og vist dem fakta.

Om du vil glede deg over å høre slike lire av seg usannheter og tøv så vær så god, men for meg blir det like dumt som å glede seg over å høre en nazist rope ut propaganda fordi det ikke så mange av dem lenger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hELgenen

Sitat fra: cra på torsdag 30. mai 2019, klokken 13:31
Hvor tror du disse haterne har blitt av da?

De fleste forsvinner av seg selv ettersom utviklingen går fremover - så skal du lete etter dem i fremtiden så må du nok etterhvert ta et dypdykk i historiske arkiver.

Og ja - jeg finner en del av argumentene som ICE folket - eller hva vi skal kalle dem - kommer med som morsomme. Litt som Flat Earth Society.  Samtidig så synes jeg det fint når ICE folket kommer med fornuftige argumenter eller problemstillinger som ikke er løst med elbilen - Elon og alle de andre som arbeider med elbiler trenger å forstå ICE folket også - nettopp for å kunne gjøre elbilen så bra at alle argumenter mot den blir eliminert. Å samle på lenker til fossilbranner blir i mine øyne litt vel drøyt - kanskje til glede for noen pyromaner der ute, men som argumenter mot ICE folket..........tvilsomt

Elmo

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. mai 2019, klokken 14:04
Å samle på lenker til fossilbranner blir i mine øyne litt vel drøyt

Hvis du ikke er interessert i å lese om fossilbranner så fatter jeg ikke helt hvorfor du åpnet denne tråden og langt mindre at du gidder å skrive lange innlegg her.

Det er nå heldigvis sånn at man kan overse temaer man ikke er interessert i på slike forum
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hanche

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. mai 2019, klokken 13:15
Som elbileier er jeg opptatt av elbil og alt med elbil,også eventuelle utfordringer det måtte være med branner på disse. F.eks hvordan kan brann oppstå i elbil,hvordan slokke,hvor raskt brenner det,hvilke modeller et mest sårbare og event. Hvorfor slik at jeg vet det ved neste kjøp.
Gode spørsmål, men de hører vel hjemme i en annen tråd. For å svare kort:

Jeg vet lite om hvordan brann oppstår i elbiler. Men i de sjeldne tilfellene der den oppstår i høyvoltsbatteriet, pleier brannen å utvikle seg svært raskt. Da er det bare å stoppe bilen (hvis den er i fart, da), komme seg ut og vekk, og ringe brannvesenet. Jeg antar at de fleste brannvesen har bygd opp kompetanse for å bekjempe slike branner. Alt jeg vet, er at man ikke skal slutte å slukke når det slutter å brenne, for da blusser bare brannen opp igjen.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA