Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor få installert lastekrok?

Startet av torkil, tirsdag 26. mai 2020, klokken 11:18

« forrige - neste »

torkil

Er det noen som vet om flere verksteder som installerer lastekrok på Model S? Finner bare denne, men er jo ikke så praktisk når man bor i Trondheim:
https://www.finn.no/106551500

Er dette noe «alle» verksted installerer ved forespørsel?

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

sjokomelk

Bla én side videre i forumet, så finner du en lang tråd om dette allerede. Bruk den.
https://elbilforum.no/index.php?topic=43910.0
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

torkil

Hadde lest den tråden, og der gjør jo folk det selv. Det har jeg for mange tommeltotter og lite tid til. Som sagt ser jeg deg Bosch-verkstedet i Oslo installerer, men lurer på om det kan fikses i Trondheimsområdet.


ingping

Vi har en 2019-modell i Trondheim og ønsker oss sykkelstativlastekrok. Har ringt rundt til tilfeldige verksted her - ingen vil gjøre jobben fordi Tesla ikke godkjenner lastekrok på modell S. Endte til slutt opp med å ringe Bosh-verkstedet i Oslo. Der fikk jeg svar at de ikke monterte lastekrok på biler post 2016eller17 (husker ikke konkret hva han sa). Begrunnelsen var at man på nyere modeller må borre et hull og da ryker garantien.
Skuffa - kjøpt takstativ og prøver å infinne oss med tanken på bråk og høyt forbruk.
Jeg ser på den andre tråden at folk monterer selv, men det ligger laaaaangt utenfor kompetanseområdet hos oss.

Si i fra om du finner en løsning enten det er her eller sørafor!

mthoring

Sitat fra: ingping på torsdag 28. mai 2020, klokken 10:55
Vi har en 2019-modell i Trondheim og ønsker oss sykkelstativlastekrok. Har ringt rundt til tilfeldige verksted her - ingen vil gjøre jobben fordi Tesla ikke godkjenner lastekrok på modell S. Endte til slutt opp med å ringe Bosh-verkstedet i Oslo. Der fikk jeg svar at de ikke monterte lastekrok på biler post 2016eller17 (husker ikke konkret hva han sa). Begrunnelsen var at man på nyere modeller må borre et hull og da ryker garantien.
Skuffa - kjøpt takstativ og prøver å infinne oss med tanken på bråk og høyt forbruk.
Jeg ser på den andre tråden at folk monterer selv, men det ligger laaaaangt utenfor kompetanseområdet hos oss.

Si i fra om du finner en løsning enten det er her eller sørafor!

Wot? S har da vitterlig hatt uforandret bakpart siden 2013?

Er også interessert i krok...
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

pez d spencer

Sitat fra: mthoring på torsdag 28. mai 2020, klokken 17:57
Sitat fra: ingping på torsdag 28. mai 2020, klokken 10:55
Vi har en 2019-modell i Trondheim og ønsker oss sykkelstativlastekrok. Har ringt rundt til tilfeldige verksted her - ingen vil gjøre jobben fordi Tesla ikke godkjenner lastekrok på modell S. Endte til slutt opp med å ringe Bosh-verkstedet i Oslo. Der fikk jeg svar at de ikke monterte lastekrok på biler post 2016eller17 (husker ikke konkret hva han sa). Begrunnelsen var at man på nyere modeller må borre et hull og da ryker garantien.
Skuffa - kjøpt takstativ og prøver å infinne oss med tanken på bråk og høyt forbruk.
Jeg ser på den andre tråden at folk monterer selv, men det ligger laaaaangt utenfor kompetanseområdet hos oss.

Si i fra om du finner en løsning enten det er her eller sørafor!

Wot? S har da vitterlig hatt uforandret bakpart siden 2013?

Er også interessert i krok...

Rare greier. Jeg har en 2019 S 100D. Elbilmek i Asker monterte på min i fjor høst. Veldig fornøyd
2019 100D LR

ingping

Hei.
Takk for nyttig info @pez d spencer. Da er det håp for hengerfeste for oss likevel, en svipptur til Asker er helt i orden for å unngå takstativ!

torkil

Ja, takk for tips om elbilmek. Var jo greie priser også!

mthoring

Nice, takker også for tips om elbilmek og hengerfeste. Hyggelige priser ja. Det er jo knapt 3km unna der jeg bor og :)

Edit: Trenger man lys?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

pez d spencer

Sitat fra: mthoring på fredag 29. mai 2020, klokken 23:48
Nice, takker også for tips om elbilmek og hengerfeste. Hyggelige priser ja. Det er jo knapt 3km unna der jeg bor og :)

Edit: Trenger man lys?

Ja, om sykkelen dekker lyktene, og det gjør de vel alltid på en model S.

De installerer med el-uttak. Smidig sak som man feller inn når det ikke er i bruk  :+1:
2019 100D LR

torkil

Er det noen har hørt om eller vet om noen som har fått problemer med EU-kontroll pga lastekrok?

Ser i en annen tråd at vegvesenet har svart at det ikke er godkjent, ei heller kun for sykkel... :-[

mthoring

Nekter å tro at det ikke er ok å bolte sykkelstativet til ramma på bilen (krok), når det er greit å skru de fast i taket. "Forsvarlig sikret" er vel det som gjelder, og da må krok være beste måten å gjøre det på.
Reglene for henger på krok kan vel ikke gjelde når det er snakk om sykkelstativ ol.l?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sjokomelk

Sitat fra: mthoring på onsdag 03. juni 2020, klokken 01:27
Reglene for henger på krok kan vel ikke gjelde når det er snakk om sykkelstativ ol.l?
Dessverre gjør de det. Feltet i vognkortet for maks kuletrykk bestemmer hvor mange kilo du har lov til å laste på kroken med sykkelstativ o.l.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA