Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe elbil, mest tanke på Tesla.

Startet av Cofal79, mandag 25. mai 2020, klokken 20:56

« forrige - neste »

Cofal79

Nå har jeg hat Leaf 24kWh i snart to år.
Å tenkte kanskje å bytte inn/selge bil nr 1 og Leaf mot å kjøpe en Tesla.

Leafen har såvidt funket  men må ha mye mer rekkevidde å bli kvitt en masse biler.
Da jeg også har en arbeidsbil på toppen av kransekake. Fikk denne etter jeg kjøpt Leafen.

Så da tenkte jeg Tesla.
Nå er det slik at jeg hører om at det ikke er noen dans på roser å kjøpe Tesla.
Tanke på de er på klagetoppen hos forbrukerrådet, stadig er hos TV2 hjelper deg.
Notoriske meldinger om dårlig lakk og panelgap av umse størrelser. Dårlig passform, elektriske problemer etc.
Det er så pass at magen sier til meg å styre unna.

Hvorfor Tesla når jeg ramset opp så mye eventuelle feil og mangler. Vel jeg vil ha en bil med god rekkevidde, prestanda og litt størrelse. Og ikke minst awd og bakhjulstrekk.

Så kommer spørsmålet, skal jeg satse på å kjøpe en Tesla eller bare generelt bare gi en god F å vente å kjøpe noe annet?
Jeg har 600k og model X er ikke aktuelt.
Jeg vet også at der kommer en del kinesere nå her iløpet av året, er det noe å satse på, å bare droppe de amerikanske møkkabilene?

Vollis47

Amerikanske biler er ikke møkkabiler. Og Tesla er slettes ikke noen dårlig bil. Vi har hatt flere elbiler og de siste to år en Tesla S75D som vi er strålende fornøyd med. Lite sannsynlig at neste bil blir noe annet enn en ny Tesla.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Sulle

Hvis tynn lakk rundt dørhengslene, og annet pirk, gir deg søvnproblemer, så må du ikke kjøpe Tesla. Hvis du vil ha en praktisk og brukervennlig bil, avslappet forhold til lading langs veien og lave serviceutgifter, kan du velge Tesla.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

OhmPaPa

Min Tesla - og Teslaene til de jeg kjenner som har en - har oppført seg meget bra. Eldste av disse er min egen fra 2017.

Ringte og spurte hvilket batteri jeg trengte i nøkkelen da den ene gikk tom. Han jeg snakte med sjekket noe på PCen og sa at det var en bulletin fra fabrikken om å bytte noen skruer/bolter ved neste service. - Men hvis det er greit for deg sender vi en servicebil som ordner begge delene for deg! Og to dager senere var det gjort. Jeg bor nesten to timer unna nærmeste servicesenter. Betalte ikke noe heller.

Så fra meg er det terningkast 6 både på bil og service fra Tesla.

DagfinnN

Jeg regner med å hente en X denne uka. Dette blir min 4. Tesla. Veldig mange slike historier om at folk kjøper den ene Teslaen etter den andre. Kan ikke det tyde på at opphausingen og all negativet faktisk ikke er den vanligste opplevelsen? Jeg har hatt over 20 biler i mitt liv. Skal nok mye til at det blir noe annet enn Tesla i framtiden.
Når det er sagt er det mange ting som kunne ha vært bedre. Men i alle hovedsak er det bare småting. Ingen andre leverer en totalpakke som er i nærheten.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Cofal79

Er det noe spesielt man skal tenke på?
Skal man gå for en S eller Chryaler Neon, jeg mener Model 3.
Eller som sagt vente?
Kjøpe nytt eller brukt,

z4rd

#6
Det er jo helt åpenbart, hva får du innenfor budsjettet ditt? Av disse bilene du sitter igjen med da, hva dekker dine behov, og hvilket alternativ av disse blir mest bang for the buck når du sammenligner de bilene du sitter igjen med?

På generelt grunnlag er jo nyere bedre enn eldre. Både mht fortløpende utbedringer og garanti.

Hvis TM3 gjør jobben for deg mht det praktiske og plass, så ville ikke jeg vært i tvil, gå for en ny(ere) Model 3 med tilhengerfeste. Nyere teknologi og meget driftsikker bil. For the record så har jeg gått fra TMX til TM3 og er veldig fornøyd.

Men selvfølgelig, hvis du synes TM3 ligner på Neon og ikke liker det estetiske, så hadde jeg ikke valgt TM3 :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Vaduz

Om du har 600k hadde jeg kjøpt brukt model s for 550k og beholdt resten i dekk og dørhåndtak fond, blir bra, jeg har hatt null problemer:)

RBK

Kjøp den som du føler er mest korrekt for deg. Prøvesitte og kjøre om du har mulighet. Har hatt 2 stk S og en modell 3. Har min S100 på salg nå og enste grunnen til at denne blir solgt er at jeg ikke trenger så stor bil.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA