Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringsforsinkelser og andre rykter

Startet av mroek, mandag 25. mai 2020, klokken 16:41

« forrige - neste »

alagerqv

Reserverte 26. sept 2019, bekreftet 26. jan 2020 ser det ut som i mailene mine.

mroek

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 30. juni 2020, klokken 00:25
Reserverte 26. sept 2019, bekreftet 26. jan 2020 ser det ut som i mailene mine.
Ok, da var du jo rimelig tidlig ute. Jeg bestilte tidlig i februar, men min bil er fremdeles i Kina (kan i hvert fall ikke spores).
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Hoggorm

Sitat fra: mroek på tirsdag 30. juni 2020, klokken 00:08
@Hoggorm: Får du treff på ditt VIN om du søker hos Wallenius Wilhelmsen?

Fikk følgende resultat:
Current Status: BOOKED      
Status Location DALIAN   
Status Date: 10-06-2020 15:28:03

Ser ut som den er/skal med FIGARO.

Stikkkontakt

Min bestilling har plutselig gått fra september til oktober. Andre som har fått utsettelse?

mroek

Sitat fra: Hoggorm på tirsdag 30. juni 2020, klokken 02:54
Sitat fra: mroek på tirsdag 30. juni 2020, klokken 00:08
@Hoggorm: Får du treff på ditt VIN om du søker hos Wallenius Wilhelmsen?

Fikk følgende resultat:
Current Status: BOOKED      
Status Location DALIAN   
Status Date: 10-06-2020 15:28:03

Ser ut som den er/skal med FIGARO.

Ja, da er det nok Figaro. Når bestilte du? Omtrentlig bestillingsnummer?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

mroek

Hmm. Det er ganske rart, men nå i dag er det plutselig lagt flere treff på båten Morning Post, og bookingnummeret indikerer nå at det er 928 stk (i går 193) PS2 ombord. Og nå fikk jeg også treff på min.  :o
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

alagerqv

Har en mistanke om at informasjonen om hvor bilen (eller skipet) er, ikke er helt til å stole på?
Ifølge Marine Traffic så er Titus og roter ett helt annet sted: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:4830578/mmsi:249011000/imo:9700512/vessel:TITUS

Hoggorm

Sitat fra: mroek på tirsdag 30. juni 2020, klokken 08:57

Ja, da er det nok Figaro. Når bestilte du? Omtrentlig bestillingsnummer?

Jeg bestilte helt i slutten av mars, like etter at krona gikk i dass. Bestillings-ID: 110048xx.

Har søkt litt mer og er rimelig sikker på at den er med Figaro. Har fått frist til 27/7 til å bekrefte orderen for å unngå forsinkelser og det stemmer med at Figaro skal ankomme Zeebrugge 25/7.

CorsoDante

#38
Sitat fra: mroek på tirsdag 30. juni 2020, klokken 00:14
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 30. juni 2020, klokken 00:10
Hvilken link søker du på?

Det er denne linken. Legg inn komplett VIN i feltet Cargo ID. Alt annet tomt. Ser du ikke "Track"-knappen, så slå av adblocker.

:+1: :+1: To tomler til deg, mroek.

Ære være deg ser jeg nå at bilen min er ombord på Morning Post, og estimert ankomst Zeebrugge er 27. juli.

Med andre ord i rute til utlevering i september. Herlig!

(Reserverte 15. april og bekreftet ordre i dag.)
TM3P "FSD"

mroek

@CorsoDante: Det var jo bra!  :+1:

Min bil er visstnok også på Morning Star, men jeg synes det er kritikkverdig av Polestar at de (tilsynelatende) har ikke-eksisterende kontroll på køen av bestillinger. Jeg bestilte tidlig i februar, og hadde slik sett forventet at bilen burde vært på en av de tidligere båtene, når jeg ser at dere som bestilte måneder etterpå har fått "snike" i køen (misforstå meg rett, dere har absolutt ikke gjort noe galt).

I moderne bilproduksjon er det vanlig å produsere forskjellige konfigurasjoner og farger om hverandre, men det kan nesten virke som at Polestar produserer i store batcher, som gjør at køen ikke er i nærheten av å følge bestillingsrekkefølge.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

CorsoDante

#40
Sitat fra: mroek på tirsdag 30. juni 2020, klokken 16:16
@CorsoDante: Det var jo bra!  :+1:

Min bil er visstnok også på Morning Star, men jeg synes det er kritikkverdig av Polestar at de (tilsynelatende) har ikke-eksisterende kontroll på køen av bestillinger. Jeg bestilte tidlig i februar, og hadde slik sett forventet at bilen burde vært på en av de tidligere båtene, når jeg ser at dere som bestilte måneder etterpå har fått "snike" i køen (misforstå meg rett, dere har absolutt ikke gjort noe galt).

I moderne bilproduksjon er det vanlig å produsere forskjellige konfigurasjoner og farger om hverandre, men det kan nesten virke som at Polestar produserer i store batcher, som gjør at køen ikke er i nærheten av å følge bestillingsrekkefølge.

Jeg tror de har kontroll, men gir F, i likhet med referansepunktet Tesla, og - kanskje enda verre - VAG (eTron-harangen fra de som måtte vente ekstremt lenge på skreddersydd bil, mens Møller slet med å kvitte seg med allokeringen av en smurfeblå First Edition. Etter de smurfeblå var utsolgt kunne man igjen betale seg forbi køen gjennom en skamløst benevnt «Fast lane»-utgave  :D ).
TM3P "FSD"

alagerqv

Anbefaler å sjekke Marine Traffic for båtens posisjon. Min bil skal være mellom Tyrkia og Hellas ett sted ifølge den, også destinasjonen er helt forskjellig fra nettsiden til W2..

mroek

Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 30. juni 2020, klokken 18:52
Jeg tror de har kontroll, men gir F

Ja, det er jo definitivt også en mulighet, og slik det ser ut nå, så er nok det også den mest sannsynlige. Egentlig ganske dårlig, spesielt siden supporten deres hevder noe annet. Om de lyver mot bedre vitende er ikke godt å si.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA