Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringsforsinkelser og andre rykter

Startet av mroek, mandag 25. mai 2020, klokken 16:41

« forrige - neste »

mroek

Nå er det også en del folk som har fått tildelt VIN, så det går i hvert fall fremover. De første kundeleveringene blir likevel ikke før i august, ser det ut for.

Hvis det stemmer at produksjonen går som planlagt, så tipper jeg at de satser på å sende større mengder biler samtidig, delvis også fordi det går færre båter (og enda færre skal det bli, siden etterspørselen nå er lavere på grunn av corona).
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Toft

Er det noen som har fått VIN-nummer og mulighet til å bekrefte kjøp som kan si noe om hvilke endringer det åpnes opp for å gjøre?

alagerqv

Jeg ringte de, vurderte å gjøre noen endringer, men når du har fått VIN så er bilen ferdig produsert. Eneste du kan gjøre av endringer da er «norsk» utstyr, gummimatte, vinterdekk osv.

mroek

Det betyr antakelig også at for de som ikke har fått VIN, så er bilen enda ikke produsert, selv om det sikkert kan være noe forsinkelse i disse prosessene.

Det er i det hele tatt litt vanskelig å forstå seg på systemene til Polestar. De greier jo ikke en gang å holde ting synkronisert. Når de sender ut en epost om forsinkelser, så bør de jo virkelig klare å synkronisere estimert leveringstidspunkt på folks kontosider, men det fikset de ikke. Hvor vanskelig kan det være?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Killa

Jeg fikk i dag mail fra Polestar med beskjed om estimert levering i september.
Fikk også VIN oppgitt.
Flere som har fått dette i dag?

mroek

Ja, samme her. Men bilen er ikke å spore hos Wallenius Wilhelmsen, så da er det bare å håpe at den er på båten "Morning Post", som også har et lass med PS2 ombord (men uten sporingsmuligheter). Det ligger en videosnutt av lastingen av Morning Post her:

https://www.instagram.com/p/CB-Spm7Ha5h/

De skriver at det er 1275 stk PS2 på denne, så da er det bare å håpe ens egen bil er ombord. Båten ankommer Zeebrugge den 27. juli.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Hoggorm

Fikk også mail fra Polestar i dag med oppdatering av leveringstid til september og med VIN nr.

alagerqv

Har ikke fått noen mail, men jeg ser i app'en at forventet levering fremdeles er august, mens nettsiden sier september...

mroek

@Hoggorm: Får du treff på ditt VIN om du søker hos Wallenius Wilhelmsen?

Det viser seg at også bilene på "Morning Post" er registrert hos Wallenius Wilhelmsen (er et samarbeid der), men sporingen indikerer at det bare er 193 PS2 ombord. Det betyr nok at informasjonen i teksten til videoen er feil, der det sto 1275 stk.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

mroek

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 30. juni 2020, klokken 00:08
Har ikke fått noen mail, men jeg ser i app'en at forventet levering fremdeles er august, mens nettsiden sier september...
Appen er bare å glemme. Den er tydeligvis alltid feil. Det mest sikre er det som står i kontrakten, men personlig tror jeg ikke det heller er korrekt for svært mange av oss.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

alagerqv


mroek

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 30. juni 2020, klokken 00:10
Hvilken link søker du på?

Det er denne linken. Legg inn komplett VIN i feltet Cargo ID. Alt annet tomt. Ser du ikke "Track"-knappen, så slå av adblocker.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

alagerqv

Det var interessant. Der står det at den er på Titius, voyage number AEO10-TIU, port of Load Shanghai, ETD-03-06-2020, Port of Discharge Seebrugge ETA 11-07-2020.

Status Details    
Status     Status Location     Date
(DD-MM-YYYY HH:MM:SS)     Status Quantity
   

LOADED ON VESSEL     SHANGHAI     03-06-2020 09:59:00     1
RECEIVED AT TERMINAL     SHANGHAI     01-06-2020 13:00:00     1
BOOKED                             DALIAN     18-05-2020 16:56:54

mroek

Ikke lenge til den kommer til Zeebrugge, da. Kan jeg spørre når du la inn bestilling?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA